. باآرزوی روزی خوب وپربار برای شما 6614519از نظرات وپیشنهادات استقبال میکند مسافرت نوروزي به هرقيمت

 
تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,

http://img.irna.ir/1390/13900110/30315364/30315364-1111938.jpg     

شيراز- مسافرت مي كنيم پس هستيم.اين گفته،افزون برآنكه برآمده ازفشارهاي وارده بررييس خانواده براي مسافرت در ايام نوروز به هر قيمت است، تصميمي است كه اغلب مسافران نوروزي ورودي به شيراز مي گيرند تا گفته باشند به مسافرت مي رويم و از سوي ديگر، قيمت بالاي اتاق هتل ها را نپردازند و هتل پياده رو، نصيب آنان شود.

 

رفتن به مسافرت فصل خاصي دارد ولي گويا ايام نوروز حتما بايد به مسافرت رفت و دراين ميان كارمندان كه درطول سال گرفتار كار بودند، ايام نوروز را فرصتي براي مسافرت مي دانند.

چند سالي است كه اغلب پياده روها، پارك ها و حاشيه پارك ها محل چادر زدن مسافران نوروزي در شيرازشده و مردمان پياده بايد از لابه لاي چادرها و چراغ هاي خوراك پزي مسافران نوروزي راهي براي عبور پيدا كنند.

رخ در رخ، شانه به شانه و تنه زدن هاي ناخواسته از ديگر مناظري است كه مسافران نوروزي هنگام ديدار از مكان هاي تاريخي و ديدني شيراز با آن مواجه هستند.

مشخص نيست كسي كه نمي تواند بدرستي ازميان انبوه جمعيت طي طريق كند و پيوسته مراقب است به زمين نخورد، چگونه مي تواند بهره ديداري از مكان هاي تاريخي براي خود فراهم كند؟

مسافر نوروزي كه حتي نمي تواند يك قطعه عكس تكي يا خانوادگي در مكان هاي شلوغ بگيرد و بايد ديگر مسافران را از دور و بر خود و خانواده دور كند تا شايد عكس دلخواهش در كادر دوربين بيفتد، لذتي از ديدار آثار تاريخي كسب مي كند؟

مسافر و زائر نوروزي كه دلواپس خودرو پارك شده اش درخيابان كه حداقل دو كيلومتر دورتر از مكان مذهبي و تاريخي پارك شده است، چه آرامشي دارد؟

مسافري كه ساعت ها به دنبال پارك خودرو و حتي يافتن غذاخوري و رستوران در خيابان ها مي گردد، آياخاطره خوشي ازاين سفرهاي نوروزي دارد؟

حجم مسافران ورودي به آثار تاريخي در ايام نوروز، امكان صدمه زدن به اين گونه يادمان ها را بالا مي برد.

كمترين امكان در اين موارد، نوشتن يادگاري بر روي آثار تاريخي است يا كندن گونه هاي گياهي ناياب در باغ ارم شيراز.

البته مسوولان ميراث فرهنگي، روساي ستادهاي تسهيلات نوروزي و ديگر مسوولان در گفت و گو باايرنا اعلام كردند كه اقداماتي براي حفاظت ازاين آثار انديشيده اند.

با اين حال حجم مسافران ورودي در ايام نوروز، امكان هرگونه حادثه اي را فراهم مي آورد.

براي ورود به هراستان و يا خارج شدن از آن ، حجم ترافيك خودروها تمام خاطرات خوب و بد سفر را دربرابر ديدگان مسافران مي آورد تاسالي ديگر و مسافرتي ديگر با هرقيمت صورت گيرد.

اين مسافران حداقل دستاوردي كه از سفر نوروزي خود دارند، پاسخ به كساني است كه مي پرسند امسال جايي رفتيد.

البته چشم و همچشمي هم شايد سهمي در تصميم مسافران نوروزي داشته باشد تا از كاروان درازناي نوروز جا نمانند.                        


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,

در روزهای جشن نوروز خانواده‌های زیادی برای استفاده از تعطیلات راهی سفر می‌شوند. برای این‌که در این سفر مشکلی برای اعضای خانواده به‌ویژه در مورد غذا و تغذیه آن‌ها پیش نیاید توجه به پیشنهاد‌های زیر خالی از فایده نیست.

بولتن نیوز ، با توجه به مدت سفر یک برنامه غذایی برای خود تهیه کنید. اهمیت تهیه چنین برنامه‌ای در سلامت افراد تاثیرگذار است. این برنامه باید با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند تعداد افراد همراه در سفر، وضعیت اقتصادی و میزان هزینه‌ای که قرار است برای غذا اختصاص داده شود، ترکیب سنی افراد خانواده و نیاز‌های تغذیه‌ای آن‌ها و امکانات مورد دسترسی در مقصد سفر، امکان یا عدم امکان تهیه غذا در محل اسکان و... به دقت برنامه‌ریزی شود.

یکی از فواید این برنامه‌ریزی این است که امکان تهیه مواد اولیه از شهر خودتان با قیمت مناسب‌تر و اطمینان بیشتر از سلامت آن وجود دارد. به علاوه با مشخص بودن وعده‌های غذایی و آمادگی برای تهیه آن‌ها شما می‌توانید از انتخاب از سر ناچاری و تصادفی غذا در سفر پیشگیری کنید.

برای انتخاب غذاها برای وعده‌های مختلف ترکیب سنی افراد را در نظر بگیرید. برای مثال ممکن است بین این افراد کودکان و سالمندانی باشند که امکان مصرف غذاهای خاصی را ندارند و ممکن است مصرف بعضی از غذاهای خاص حتی آن‌ها را بیمار کند.

                   


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال توسط رضا
 
تاريخ : یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:,


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:,


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,

خدا خر را آفرید و به او گفت:
تو بار خواهی برد،
از زمانی که تابش آفتاب آغاز می شود
تا زمانی که تاریکی شب سر می رسد.
و همواره بر پشت تو باری سنگین خواهد بود.
و تو علف خواهی خورد
و از عقل بی بهره خواهی بود
و پنجاه سال عمر خواهی کرد و تو یک خر خواهی بود.
خر به خداوند پاسخ  داد: خداوندا! من می خواهم خر باشم،
اما پنجاه سال برای خری همچون من عمری طولانی است.
پس کاری کن فقط بیست سال زندگی کنم
و خداوند آرزوی خر را برآورده کرد
خدا سگ را آفرید و به او  گفت:
 تو نگهبان خانه انسان خواهی بود
و بهترین دوست و وفادارترین یار انسان خواهی شد.
تو غذایی را که به تو می دهند خواهی خورد
و سی سال زندگی خواهی کرد.
تو یک سگ خواهی بود.
سگ به خداوند پاسخ  داد:
خداوندا! سی سال زندگی عمری طولانی است.
کاری کن من فقط پانزده سال عمر کنم
و خداوند آرزوی سگ را برآورد...
خدا میمون را آفرید و به  او گفت:
و تو از این سو به آن سو و از این شاخه به آن شاخه خواهی پرید
و برای سرگرم کردن دیگران کارهای جالب انجام خواهی داد
و بیست سال عمر خواهی کرد.
و یک میمون خواهی بود.
میمون به خداوند پاسخ  داد:
بیست سال عمری طولانی است،
من می خواهم ده سال عمر کنم.
و خداوند آرزوی میمون را برآورده کرد.
و سرانجام خداوند انسان را آفرید
و  به او گفت: تو انسان هستی.
تنها مخلوق هوشمند روی تمام سطح کره زمین.
تو می توانی از هوش خودت استفاده کنی
و سروری همه موجودات را برعهده بگیری
و بر تمام جهان تسلط داشته باشی.
و تو بیست سال عمر خواهی کرد.
انسان گفت:سرورم!
گرچه من دوست دارم انسان باشم،
اما بیست سال مدت کمی برای زندگی است.
آن سی سالی که خر نخواست ،
آن پانزده سالی که سگ نخواست
و آن ده سالی که میمون نخواست زندگی کند،
به من بده.
و خداوند آرزوی انسان را برآورده کرد...
و از آن زمان تا کنون انسان فقط بیست سال مثل انسان زندگی می کند !!
و پس از آن، ازدواج می کند و سی سال مثل خر کار می کند مثل خر زندگی می کند ، و مثل خر بار می برد
و پس از اینکه فرزندانش بزرگ شدند، پانزده سال مثل سگ از خانه ای که در آن زندگی می کند، نگهبانی می دهد و هرچه به او بدهند می خورد...!!!
و وقتی پیر شد، ده سال مثل میمون زندگی می کند؛ از خانه این پسرش به خانه آن دخترش می رود و سعی می کند مثل میمون نوه هایش را سرگرم کند...!!!  


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,

http://man-man.persiangig.com/khoda1.jpg


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:,

الگوپذیری مردم و جوانان از چهره های مطرح و مشهور کشورشان امری بدیهی و غیرقابل کتمان است. همگی در جامعه به این موضوع اشراف دارندکه افراد مشهور از قبیل ورزشکاران و بویژه هنرمندان به دلیل جذابیت خاص عرصه های بروز و ظهورشان، مورد توجه و الگو برداری افراد مختلف جامعه من جمله جوانان هستند.
 
به گزارش اول نیوز به نقل از بی باک، الگوپذیری مردم و جوانان از چهره های مطرح و مشهور کشورشان امری بدیهی و غیرقابل کتمان است. همگی در جامعه به این موضوع اشراف دارندکه افراد مشهور از قبیل ورزشکاران و بویژه هنرمندان به دلیل جذابیت خاص عرصه های بروز و ظهورشان، مورد توجه و الگو برداری افراد مختلف جامعه من جمله جوانان هستند.

ولی صحبت اصلی سر این است کسیکه خود را الگوی قشری از جامعه معرفی کرده و وارد حیطه شهرت قرار می گیرد، نباید آداب یک الگوی واقعی را رعایت کند؟

هر کشور و حتی یک شرکت کوچک هم قانونی دارد که افراد شاغل در آن ملزم به رعایت آن هستند پس چرا افراد هنرمند حاضر به پذیرش این نیستند که در محافل خصوصی خود هر طور که هستند باید در انظار عموم خود را جای یک الگو برای حداقل چند میلیون جوان قرار دهند.

بعضی از افراد روشنفکر، خورده می گیرند که در جامعه و کوچه بازار از این گونه تیپ های مغایر با موازین اسلامی زیاد می بینیم، چرا به قشر هنرمند این همه سخت گیری می کنید؟ باید بگوئیم دوست عزیز این افراد کوچه و بازار که می گوئید، افراد کوچه و بازار هستند و سهمی در الگو گیری دیگران ندارند ولی این فرد به اصطلاح هنرمند در جایگاه الگوی جوان ایرانی است و به روحیات حساس افراد بیش از هر قشری آگاه است که هر چیز کوچک چطور می تواند بر او تاثیرگزار باشد.

در میان بازیگران و هنرپیشگان سینما بسیار می بینیم که افرادی با نوع تیپ و ظاهر خود ترویج دهنده مدلی غیر متغارف در جامعه هستند از همین رو برای خانه تکانی فرهنگی به مصادیق سال جاری باید اشارتی داشته باشیم.

خاطره اسدی بازیگر فیلم "سر به مهر" برنده ی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سی و یکمین دوره جشنواره فجر با وضعیتی در نشست خبری این فیلم حاضر شده بود که به نظر می رسید وی بیش از آنکه حرفی فنی و هنری برای زدن داشته باشد، برای رونمایی و نمایش گوشواره ای که به شکل اولین حرف اسم خود اوست، آمده است!





البته این هنرپیشه تنها یک نمونه از دنیای ملتهب هنر و ورزش این روزهای کشورمان است که دولتهای سازندگی و اصلاحات تخمش را کاشتند و تا سالهای سال باید میوه هایی آفت زده در بین نخبگان و جوانان درو کنیم و کم کاری متولیان فرهنگی کنونی نیز رونقی برای بازار این قشر هستند.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:,

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه بستن خیابان، ‌میادین و ایجاد مزاحمت خط قرمز پلیس در چهارشنبه آخرسال است، گفت: افراد و خودروهای توقیفی در چهارشنبه آخرسال تا ۱۷ فروردین‌ماه مهمان پلیس هستند.
 
به گزارش اول نیوز به نقل از ایسنا، سردار احمدرضا رادان صبح دوشنبه در مورد اقدامات پلیس در چهارشنبه آخرسال با بیان اینکه تصور می‌شود از آنجایی که شب چهارشنبه آخرسال ۲۹ اسفندماه است و سفرهای نوروزی نیز آغاز شده عمدتا مردم به سفر بروند و مشکلات گذشته که در سال‌های اخیر به سمت آرام‌تر شدن پیش می‌رفت کاهش یابد گفت: نگاه پلیس به مقوله چهارشنبه آخرسال اجتماعی است.

نگاه پلیس به مراسم چهارشنبه آخرسال امنیتی نیست

وی با بیان اینکه نگاه پلیس به مراسم چهارشنبه آخرسال امنیتی نیست، گفت: با اینکه نگاه پلیس به چهارشنبه آخرسال اجتماعی است با این حال باید مقولات اجتماعی نیز به درستی اجرایی شود.

رادان با بیان اینکه پلیس انتظار دارد که بزرگترها همانند سال‌های اخیر در کنار کودکان خود حضور داشته باشند تا ضمن مدیریت رفتار آنان، اوقات خوش را در کنار یکدیگر بگذرانند گفت: حضور والدین در کنار کودکانشان اتفاقات خوبی را به همراه دارد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به کوچه محوربودن مراسم چهارشنبه سوری گفت: مردم همان کوچه با رعایت مسائل ایمنی چهارشنبه آخرسال را پشت سر بگذارند.

رادان بستن خیابان و میادین را جزو خطوط قرمزهای پلیس در چهارشنبه آخرسال عنوان کرد و گفت: عبور و مرور به سهولت در معابر باید انجام پذیر باشد.

وی همچنین ایجاد مزاحمتی را که منجر به شکایت مردمی شود، یکی دیگر از خطوط قرمز‌های پلیس عنوان کرد و گفت:‌ البته ظرف چند سال اخیر رفتارهای مردمی نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: اگر افرادی از خطوط قرمز پلیس عبور کنند؛ قطعا خودروی توقیف شده یا افراد تا ۱۷ فروردین مهمان پلیس خواهند بود، گفت: مطمئنا رعایت قوانین بسیار مقرون به صرفه‌تر از آن است که تعطیلات نوروز را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه تعطیلات رسمی تا چهارم فروردین است گفت:‌ با این حال چون مردم از این ایام برای سفر و تفریح استفاده می‌کنند این افراد (هنجارشکنان) تا ۱۷ فروردین ماه مهمان پلیس خواهند بود.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه تعداد متخلفان سال گذشته کمتر از عدد انگشتان دست بود گفت: امیدواریم با مشارکت مردم این عدد به صفر برسد.

رادان با بیان اینکه مردم در چهارشنبه آخرسال حتما حضور پلیس را در کنار خود می‌بینند گفت: مردم مطمئن باشند که در چهارشنبه آخرسال پلیس همراهشان است.

وی در مورد کشفیات موادمحترقه نیز با بیان اینکه خوشبختانه کشفیات موادمحترقه نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است گفت: به نظر می‌رسد کاهش اشتیاق مردم برای استفاده از موادمحترقه خطرناک و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی مردم و همچنین کنترل موثر مرزها که مانع از ورود موادمحترقه قاچاق شد در کاهش این مهم موثر بود.

به گفته جانشین فرمانده ناجا با تحلیل و بررسی‌های صورت گرفته، رفتار مردم به سمت رفتارهای سنتی روی آورده است.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:,

به آخر سال نزدیک می شویم و چهارشنبه سوری در راه است، دوباره دلهره خانواده ها برای فرزندان از خطرات چهارشنبه سوری شروع شده است./چهارشنبه سوری مراسمات مفرح و کم خطر زیادی از دیرباز داشته است که متاسفانه امروزه به باد فراموشی سپرده شده است، از جمله آنها بوته افروزی، کوزه شکنی و ... است که در ادامه بیان می شود.
 
به گزاراش سرویس اجتماعی و فرهنگی اول نیوز، به آخر سال نزدیک می شویم و چهارشنبه سوری در راه است، دوباره دلهره خانواده ها برای فرزندان از خطرات چهارشنبه سوری شروع شده است.

براستی چه چیزی این سنت زیبا و شادی آفرین ایرانی را به یک روز پرمخاطره تبدیل کرد؟ چرا جوانان و نوجوانان با همه هشدارها و اتفاقات ناخوشایند سالهای گذشته دست از نارنجک و مواد محترقه برنمی دارند؟ پیشرفت و تکنولوژ ی گاه چه تلخ و زشت می شود.

نگاهی گذرا به تاریخچه و معنای چهارشنبه سوری می کنیم تا فلسفه این سنت دیرینه هرچه بیشتر برای عموم روشن گردد.

يکی از آئينهای سالانه ايرانيان چهارشنبه سوری يا به عبارتی ديگر چارشنبه سوری است. ايرانيان آخرين سه شنبه سال خورشيدی را با بر افروختن آتش و پريدن از روی آن به استقبال نوروز می روند.


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال توسط رضا
 
تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:,

                     

دستورالعمل موقتی قیمت‌گذاری خودروها تصویب شد و قیمت‌ها را کمتر از 10‌درصد کاهش داد. بعدازظهر روز یکشنبه، شورای رقابت، دستورالعمل موقتی قیمت‌گذاری خودرو در کشور را تصویب کرد و قیمت‌گذاری جدید خودروها را بر مبنای قیمت مصوب شهریورماه به علاوه نرخ تورم‌بخشی در نیمه دوم سال 91 تعیین کرد.
دستورالعملی موقتی که قیمت خودروها را بسیار ناچیز کاهش داد تا خودروسازان تا حدودی دستورات را اجرا کرده‌باشند و قیمت‌ها را که پیش از این از 40 تا صد‌درصد رشد کرده بود را کمتر از 10‌درصد کاهش دهند تا کسی به آن‌ها برای گرانی خودروها خرده‌ای نگیرد. حالا عملکرد خودروسازان از حیث عمل‌نکردن به مصوبه موقت هم زیر سوال است، چراکه اگر تورم شش‌ماهه نخست سال را 20‌درصد در نظر بگیریم قیمت رسمی خودروها نسبت به شهریورماه سال‌جاری باید حدود 20‌درصد افزایش را تجربه کند که قطعا میزان کاهش قیمت‌های جدید بسیار بیشتر از 10‌درصدی خواهد بود که اکنون قیمت‌ها کاهش یافته است. مثلا، قیمت پراید 111 در مهرماه سال‌جاری 11‌میلیون و 780‌هزار تومان بود که در قیمت‌گذاری جدید خودروها در اواخر بهمن ماه به 17‌میلیون و 200‌هزار تومان رسید و اکنون سایپایی‌ها با وجود مصوبه شورای رقابت قیمت این خودرو را 500‌هزار تومان کاهش داده‌اند. همچنین پژو206 تیپ2 در مهرماه امسال 15‌میلیون و 200‌هزار تومان قیمت داشت و پس از آن در قیمت‌گذاری جدید خودروها به 32‌میلیون تومان رسید یعنی افزایشی حدود صد‌درصدی را تجربه کرد و این در حالی بود که اکنون این خودرو با کاهش 10‌درصدی تنها 3‌میلیون تومان کاهش قیمت یافته است. مثال دیگر می‌تواند کاهش قیمت 1/4درصدی تندر90 مدل E2 باشد، کاهش قیمتی 950‌هزار تومانی که حتی به یک‌میلیون هم نرسید.
وقتی برآوردی این‌چنینی را از قیمت سایر خودروها بررسی کنیم، می‌بینیم که قیمت خودروها آن‌چنان بی‌رمق کاهش یافته است که هیچ انتظاری را از انتظار دو هفته‌ای متقاضیان خرید خودرو برآورده نخواهد کرد و خودروها همچنان آن‌قدر گرانند که متقاضیان خرید همچنان نمی‌توانند خریدار واقعی خودرو باشند.
این اقدام خودروسازان در حالی رقم می‌خورد که پنجم اسفند بود که محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با انتقاد از گرانی‌های خودرو اعلام کرد: «من دارم به این نتیجه می‌رسم که ما کنترل واردات خودرو را از وزارت صنعت بگیریم، چون وزارت صنعت در مقابل واردات مانع‌تراشی می‌کند و خودروسازان داخلی هم دارند در حق مردم اجحاف می‌کنند. چطور می‌شود یک خودرو پراید را از 8‌میلیون به 18 یا 20‌میلیون برسانید و بعد بگویید داریم ضرر می‌کنیم؟»
احمدی‌نژاد در آن روز تصریح کرد: «من امیدوارم خودشان اصلاح کنند و درست نیست که ما وارد شویم و با کسی برخورد کنیم.» این هشدارهای احمدی‌نژاد و تلاش‌های دو هفته‌ای که شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای کاهش قیمت‌ها شروع کرده بودند، گمان همگان را به این سمت برد که قرار است قیمت‌ها به صورت واقعی کاهش یابد اما این‌چنین نشد. تمام این هشدارها و تلاش‌های دوهفته‌ای و تهدید به کاهش تعرفه واردات به 10‌درصد هیچ راهی به جایی باز نکرد، تنها وعده کاهش قیمت و واقعی‌شدن داده شد و در نهایت قیمت‌ها کمتر از 10‌درصد کاهش را تجربه کردند.
این در حالی است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که پیش از این ‌بارها از عملکرد خودروسازان در جهت گرانی خودروها دفاع کرده و حتی معتقد بود خودروسازان برای‌ گران‌فروشی خودروها انگیزه‌ای ندارند، این‌بار از کاهش قیمت‌ها دفاع کرده و گفته است خودروسازان حداکثر کاهش قیمت ممکن را اعمال کرده‌اند. وی گفته است: «در چارچوب قیمت‌گذاری موقتی که از سوی شورای رقابت تدوین شده، تورم‌بخشی که در تامین مواد اولیه قطعات و سایر نهاده‌های تولید خودرو اثرگذار بوده، مبنا قرار گرفته است.»
محسن صالحی‌نیا با اشاره به کاهش 500‌هزار تومان تا 4‌میلیون تومانی قیمت انواع محصولات سایپا، ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به مهر گفت: «براساس اعلام خودروسازان، کاهش قیمت‌ها روی انواع خودروهای تولید داخلی اعمال شده تا خریداران بتوانند جهت تامین نیاز خود از طریق نمایندگان فروش خودروسازان اقدام کنند.»
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عدم حضور خود در جلسه شورای رقابت افزود: «براساس اطلاعات دریافتی از شورای رقابت، این شورا موضوع تعیین روش قیمت‌گذاری را در جلسه روز گذشته خود بررسی کرده و براساس آن، موقتا مقرر شده است تا قیمت خودرو براساس نرخ خودروسازان در پایان شهریورماه جاری به علاوه نرخ تورم‌بخشی مرتبط با خودروسازان و قطعه‌سازان محاسبه شود.»
معاون وزیر صنعت در حالی اعلام می‌کند که «کاهش قیمت‌ها روی انواع خودروهای تولید داخلی اعمال شده تا خریداران بتوانند جهت تامین نیاز خود از طریق نمایندگان فروش خودروسازان اقدام کنند» که قطعا مشکل مردم در خرید خودرو پراید تنها کسری 500‌هزار تومانی نیست و به نظر می‌رسد با وجود قیمت‌های جدید بسیاری از متقاضیان خرید خودرو همچنان از تقاضای خود دور بمانند و نتوانند خریدار خودرو باشند.
خودروسازان تعطیل می‌شوند!
ازدست‌رفتن توان متقاضیان خرید خودرو در حالی رقم خورده که دبیر انجمن خودروسازان معتقد است، کارخانه‌های خودروسازی با مصوبه شورای رقابت تعطیل خواهند شد.
احمد نعمت‌بخش، در گفت‌وگوی ویژه خبری یکشنبه‌شب، مصوبه شورای رقابت درباره قیمت‌گذاری خودرو بر مبنای قیمت شهریورماه به علاوه نرخ تورم‌بخشی در نیمه دوم سال را قابل اجرا ندانست و آن را باعث تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی عنوان کرد.
وی قیمت‌های شهریور امسال را برابر با قیمت‌های اسفند 90 با ارز مرجع دانست و گفت: ما چطور با قیمت اسفند 90 عمل کنیم، چنین اقدامی قابل اجرا نیست و باعث نابودی صنعت خودرو خواهد شد.
وی به موضوع خودرو ملی هم اشاره کرد و افزود: ما هم می‌گوییم خودروهای با تولید زیاد ما بالای 90‌درصد تولید داخل هستند ولی قطعه‌سازان از نظر مواد اولیه وابستگی به خارج دارند که با افزایش قیمت ارز، این مواد هم‌گران می‌شود. نعمت‌بخش با برشمردن تفاوت قیمت برخی اقلام مورد نیاز خودرو از جمله ورق، آلومینیوم و مواد پلیمری تصریح کرد: از ابتدای سال، دولت و سازمان حمایت می‌گفتند که نباید خودرو‌گران شود که موجب زیان بیش از 2500‌میلیارد تومانی شد، علاوه بر این‌که در هفت تا هشت سال گذشته هم اجازه افزایش قیمت ندادند، از این رو ما به مصوبه دولت عمل می‌کنیم، چراکه در غیراین صورت کارخانه‌های خودروسازی تعطیل می‌شود.
به دنبال زیان خودروسازان نیستیم
این اظهارات دبیرانجمن خودروسازان در حالی مطرح شد که رییس شورای رقابت در همین گفت‌وگو و در دفاع از مصوبه موقت شورای رقابت، اظهار داشت که مصوبه دولت درباره فروش خودرو با قیمت تجاری توسط این شورا لغو شد. وی ادامه داد: «به هیچ عنوان دنبال زیان خودروسازان نیستیم و بر این اساس دستورالعمل موقتی قیمت‌گذاری خودرو را تصویب کردیم تا خطوط تولید کار خود را ادامه دهند و مصرف‌کنندگان هم در ایام عید که تمایل بیشتری به خرید خودرو دارند، به این کالا دسترسی داشته باشند.»
جمشید پژویان با بیان این‌که خودروسازان دستورالعمل موقت شورای رقابت برای تعیین قیمت علی‌الحساب خودرو را دربرگیرنده منافع خود نمی‌دانند، افزود: «خودروسازان می‌توانند برمبنای قیمت‌های شهریور 91 به علاوه نرخ تورم‌بخشی شش ماهه دوم سال، قیمت‌های خود را ارائه دهند تا زمانی که دستورالعمل کلی تدوین شود.»
رییس شورای رقابت در ادامه خودرو ملی را خودرویی که قاعدتا باید بخش اصلی و غالب یا همه آن تولید داخل باشد، دانست و گفت: «ما مجموعه‌ای از افزایش قیمت‌های پایه را بعد از شوک ارزی شاهد بودیم که در مورد کالاهایی با منشاء‌ خارجی اتفاق افتاد و مجموعه افزایش قیمت یا تورمی هم که ناشی از این شوک بر کل اقتصاد بود، پدیدار شد؛ از این رو تحت‌تاثیر قرار گرفتن خودروسازان بر مبنای چنین نرخ تورمی است، به همین جهت ما تورم‌بخشی را منظور می‌کنیم.» وی افزود: «ما بیش از دو ماه قبل از مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا دعوت و درخواست کردیم که اطلاعات و آمار به همراه درخواست‌های خود را ارائه دهند که این کار سه، چهار روز قبل در مورد بخشی از اطلاعات انجام داده‌اند و ما داده‌های بیشتری خواسته‌ایم.»
رییس شورای رقابت تصریح کرد: «افزایش قیمت انرژی و برخی نهاده‌ها از دو سال و اندی قبل رخ داده است اما چه اتفاقی افتاد که تا قبل از شوک ارز مسئله‌ای رخ نداد اما با افزایش ارز شاهد افزایش قیمت خودرو بودیم.» وی علت دیگر افزایش قیمت خودرو را کاهش تولید دانست و افزود: «مسئله مهم این است که عوامل اصلی افزایش قیمت اعم از ارز، تورم داخلی و کاهش تولید را مشخص و بخشی از این نارسایی‌ها را حل کنیم، دستورالعمل هم بر همین اساس خواهد بود.» این گفت‌وگو یا بهتر بگوییم مناظره در نهایت به خبرهای کاهش 10‌درصدی قیمت خودروها ختم شد و این در حالی بود که اگر قرار باشد مصوبه شورای رقابت به درستی اجرایی شود، قیمت خودروها به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت. به گزارش ایسنا، در صورت عملی‌شدن دستوالعمل ابلاغی شورای رقابت و تعیین قیمت با توجه به قیمت‌های شهریورماه و تورم نیمه نخست سال‌جاری، قیمت پژو 206 تیپ2 با دو ایربگ حدود 19‌میلیون و 424‌هزار تومان خواهد بود، حال آن‌که ایران‌خودرو قیمت جدید این خودرو را با 3‌میلیون تومان کاهش 29‌میلیون تومان تعیین کرده است. همچنین قیمت سایپا 111 نیز 11‌میلیون و 780‌هزار تومان خواهد بود، حال آن‌که این خودرو در قیمت‌گذاری جدید بیش از 16‌میلیون تومان است. این قیمت‌ها در حالی از سوی این خبرگزاری برآورد شده است که در قیمت‌گذاری‌های جدید، بیشترین کاهش قیمت در محصولات ایران‌خودرو را پژو 207 تجربه کرد و با 4‌میلیون تومان کاهش قیمت به 45‌میلیون و 500‌هزار تومان رسید و 206 نیز با 3‌میلیون کاهش قیمت از 32 به 29‌میلیون تومان رسید. قیمت پژو پارس سال با ترمز ضد قفل، ایموبیلایزر و کیسه هوای راننده که 30‌میلیون تومان بود، به 29‌میلیون تومان کاهش یافت و در نهایت، تندر 90‌E2 هم که پیش از این 36‌میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود، به 35‌میلیون و 50‌هزار تومان کاهش قیمت داد. همچنین قیمت رسمی پژو 405 بنزینی GLX از 23‌میلیون تومان به 22 مییلیون و 500‌هزار تومان، سمند ال ایکس بنزینی از 26‌میلیون و 500‌هزار تومان به 26‌میلیون تومان و رانا یورو 4 از 32‌میلیون و 500‌هزار تومان به 30‌میلیون و 500‌هزار تومان کاهش یافت. در عین حال قیمت رسمی پراید SX 131 که قیمت 16‌میلیون و 750‌هزار تومانی داشت، به 16‌میلیون و 50‌هزار تومان رسید، تندر 90‌E2 هم که پیش از این، 36‌میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود، به 35‌میلیون و 500‌هزار تومان کاهش قیمت داد. قیمت رسمی تیبا SX که قیمت 19‌میلیون و 790‌هزار تومانی داشت به 19‌میلیون و 290‌هزار تومان، پراید
111 SX با قیمت قبلی 17‌میلیون و 200‌هزار تومان به 16‌میلیون و 700‌هزار تومان تقلیل قیمت داد و در نهایت، پراید 141 SX نیز که در گذشته 16‌میلیون و 150‌هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، به 15‌میلیون و 150‌هزار تومان کاهش قیمت داد.

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:,

      

کارمندی را در نظر بگیرید که حقوق و مزایا به همراه اضافه کاری هایش در ماه به رقم یک میلیون تومان می رسد این کارمند هم اگر بنا نباشد حتی ذره ای از حقوق ماهیانه اش را خرج کند باز هم باید زمان زیادی منتظر باشد تا صاحب یک خودرو شود. این کارمند برای خرید پراید 131 باید 17 ماه، سمند ال ایکس 26 ماه، ال نود 35 ماه، 206 تیپ 2 نزدیک به 3 سال و مگان 75 ماه صبر کند.
 
کارمند دیگری که حقوقش از سطح معمول بالاتر است و در ماه یک میلیون و نیم درآمد دارد وضعش برای خرید ماشین از دو گروه دیگر بیشتر است، این کارمند اگر تمام حقوقش را برای خرید ماشین کنار بگذارد برای پراید 131 باید 11 ماه، سمند ال ایکس 24 ماه، ال نود 23 ماه، 206 تیپ 2 نزدیک به 2 سال و مگان 50 ماه صبر کند.
 
ساختن یک زندگی معمولی برای کارمندان آروزیی است که رسیدن به آن با صرفه جویی و پس انداز چندین سال زمان می برد، در این میان داشتن حداقل هایی مانند خانه و ماشین یکی از ملزومات ساختن این زندگی معمولی است. بین این دو گزینه خریدن خانه معمولا سالها و حتی در بسیاری موارد تا رسیدن سن بازنشستگی طول می کشد اما در این چند سال اخیر به لطف شرکت های خودروسازی داخل و تولید ماشین های ارزان قیمتی مانند پراید و در کنار آن پرداخت وام های متفاوت خودرو کارمندان به راحتی می توانستند ماشین دار شوند. اما این روزها با قیمت های غیرمنطقی و نجومی در بازار خودرو می توان گفت داشتن ماشین هم مانند خریدن خانه برای کارمندان تبدیل به یک رویای دور شده است.
 
یک کارمند ساده را در نظر بگیرید که در ماه 700 هزار تومان درآمد دارد. اگر فرض را بر این بگیریم که این فرد در طول ماه حتی یک هزار تومانی از حقوقش را خرج نکند یعنی اجاره خانه ندهد، برای فرزندش لباس نخرد و خرج تحصیلش را ندهد، خبری از پس انداز نباشد و کل خانواده به عنوان غذا هوا بخورند فکر می کنید چه قدر زمان می برد تا این کارمند بتواند یکی از ارزانترین خودروهای ایرانی یعنی پراید را داشته باشد؟ با یک حساب و کتاب سرانگشتی مشخص می شود که 24 ماه یعنی 2 سال طول می کشد تا یک کارمند ساده با حقوق ماهی 700 هزار تومان صاحب یک پراید که این روزها 17 میلیون تومان است شود!
 
این در حالی است که پراید جزو یکی از ارزانترین خودروهای ایرانی است که کیفیت بدی هم دارد و اگر این کارمند بخواهد یک ماشین دیگر بخرد باید برای سمند ال ایکس که حدود قیمتش این روزها 26میلیون تومان است 37 ماه، برای ال نود که 35 میلیون تومان است 50 ماه، برای پژو 206 تیپ دو که 37 میلیون تومان قیمت دارد حدود 53 ماه و برای مگان به عنوان یک خودروی لوکس که در بازار ماشین های گران قیمت در ایران با قیمت 75 میلیون تومان شاید ارزان ترین نوع باشد 107 ماه یعنی نزدیک به 9 سال صبر کند.
 
اما کارمندی را در نظر بگیرید که حقوق و مزایا به همراه اضافه کاری هایش در ماه به رقم یک میلیون تومان می رسد این کارمند هم اگر بنا نباشد حتی ذره ای از حقوق ماهیانه اش را خرج کند باز هم باید زمان زیادی منتظر باشد تا صاحب یک خودرو شود. این کارمند برای خرید پراید 131 باید 17 ماه، سمند ال ایکس 26 ماه، ال نود 35 ماه، 206 تیپ 2 نزدیک به 3 سال و مگان 75 ماه صبر کند.
 
کارمند دیگری که حقوقش از سطح معمول بالاتر است و در ماه یک میلیون و نیم درآمد دارد وضعش برای خرید ماشین از دو گروه دیگر بیشتر است، این کارمند اگر تمام حقوقش را برای خرید ماشین کنار بگذارد برای پراید 131 باید 11 ماه، سمند ال ایکس 24 ماه، ال نود 23 ماه، 206 تیپ 2 نزدیک به 2 سال و مگان 50 ماه صبر کند.
 
این در حالی است که پراید تا پیش از این به عنوان تنها ماشینی شناخته میشد که با وجود کیفیت بد به دلیل قیمت مناسب تقریبا تمام طبقات جامعه توانایی خرید آن را داشتند و یا پژو 206 به عنوان یکی از معدود خودروهای لوکسی شناخته میشد که طبقه متوسط توانایی خرید آن را داشت اما این روزها تمام این رویاها نقش بر آب شده اند.حالا بماند خودروهای لوکس و گران قیمت خارجی که در ایران تولید نمی شوند و با توجه به نوسانات قیمت دلار هر روز یک قیمت نجومی و عجیب و غریب پیدا می کنند و شاید یک کارمند ساده برای خریدن یکی از این ماشین ها باید چیزی نزدیک به 700 ماه منتظر بماند تا صاحب یکی از آنها شود البته به این شرط که در تمام این مدت نه غذا بخورد، نه اجاره خانه و کرایه تاکسی بدهد و تمام حقوق 700 هزار تومانی اش را پس انداز کند.
 
البته اگر این کارمند بنا باشد عطای ماشین لوکس و گران قیمت را به لقایش ببخشد و در عین حال با حقوقی که می گیرد هزینه های زندگی اش را بپردازد و به سختی در ماه 200 هزار تومان از حقوقش را پس انداز کند برای خرید یک پراید باید صبری به اندازه 85 ماه یعنی 7 سال داشته باشد!
 
همه این ها در حالی است که با وجود اینکه حقوق یک کارمند 8 سال پیش تفاوت آن چنانی با درآمد الانش نداشت خریدن ماشین بسیار آسان تر به نظر می رسید چرا که در سال 1383 پراید را با 6 میلیون تومان، بالاترین مدل پژو 206 را با 12 میلیون تومان، سمند را با 11 میلیون تومان و یک پیکان را تنها با 5 میلیون تومان میشد خرید که به این معناست که کارمندی با حقوق ماهی 500 هزار تومان تنها با حقوق یک سالش می توانست صاحب یک پراید صفر شود که تازه آن زمان جزو خودروهای خوب محسوب میشد!البته با توجه به اینکه تغییر قیمت خودرو از امروز آغاز شده است انتظا می رود این انتظارها تغییرات جزئی پیدا کنند اما این تغییرات قطعا دردی از طبقه کارمند جامعه کم نمی کنند.               


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:,

57944_780.jpg

یاد مرگ و منازل آخرت و نیز تفکّر پیرامون عالم قبر و قیامت، مانع سقوط انسان به درّۀ تباهی و غفلت است. بسیاری از بزرگان و علما، سفارش می‌کرده‌‌اند که در طول شبانه روز، تا ده مرتبه به یاد مرگ باشید. همۀ موجودات، حتماً و یقیناً، روزی طعم مرگ را خواهند چشید، لذا اندیشیدن بر مسألۀ مرگ و مسائل بعد از آن مانند قبر، برزخ، محشر، حساب و کتاب، بهشت و جهنّم، تأثیر فراوانی بر نگرش و رفتار افراد دارد.

وقوع مرگ به صورت ناگهانی است و کسی از زمان آن اطّلاعی ندارد، بنابراین انسان در تنظیم رفتارها و کارهای خود، باید همیشه این مطلب را در نظر داشته باشد که ممکن است نتواند آن را به پایان برساند و شاید فردایی برای او در کار نباشد.

قرآن کریم، برای مسألۀ مرگ و قیامت، اهمیّت و توجّه فوق العاده‌ای قائل شده است، تا جایی که در حدود یک چهارم از آیات آن، به موضوع معاد اختصاص دارد. شاید نتوان هیچ صفحه‌ای از قرآن را پیدا کرد که در آن، اشاره‌ای به مسائل معاد نشده باشد. همۀ این‌ها، دلیلی بر اهمیّت این موضوع از منظر قرآن کریم است.

تعبّد در مسائل معاد


برچسب‌ها: <-TagName->

ادامه مطلب...
ارسال توسط رضا
 
تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:,

http://berooztarinha.com/wp-content/uploads/2012/12/Massage.gif


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

ارسال شده در 20 اسفند 1391 - 14 بازدید

فرمانده انتظامي غرب استان تهران از دستگيري 249 تن از اراذل و اوباش در 11 ماه گذشته خبرداد.

سرهنگ ناصر اصلاني صبح امروز در نشست خبري ضمن تشريح اقدامات و عملکرد ماموران فرماندهي انتظامي غرب استان تهران در 11 ماهه امسال با بيان اينکه در سال 91 ، 157 هزار و 27 تماس مردمي با پليس از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 يا به صورت حضوري ثبت شده است گفت: اين ميزان تماس نسبت به مدت مشابه دو درصد رشد نشان مي دهد.

وي با بيان اينکه از ميان تماس هاي ثبت شده، 116 هزار و 129 مورد عملياتي شده گفت: ميزان تماس هاي عملياتي شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزايش يافته است.

24 درصد از تماس هاي مردمي در مورد نزاع است

اصلاني در مورد موضوعات تماس مردم با پليس با بيان اينکه 37 هزار و 99 تماس مردمي مربوط به نزاع و درگيري بود، گفت: در کل 24 درصد از تماس هاي مردمي درباره نزاع و درگيري است.

فرمانده انتظامي غرب استان تهران با بيان اينکه 32 هزار و 613 تماس (21 درصد) تماس ها مربوط به جرايم و تخلفات در حوزه راهنمايي و رانندگي بود، گفت: پس از آن سرقت، موادمخدر، مزاحمت خياباني و اختلافات خانوادگي در صدر ديگر موضوعات تماس ها بود.

وي با بيان اينکه 35 هزار و 959 تن در مجموع جرايم در 11 ماهه امسال توسط پليس دستگير شده اند، گفت: اين مهم رشد سه درصدي را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان مي دهد.

کشف بيش از 10 تن موادمخدر و انهدام 66 باند توزيع

اصلاني با بيان اينکه در 11 ماهه سال 90، سه تن و 160 کيلوگرم انواع موادمخدر توسط ماموران فرماندهي انتظامي غرب استان تهران کشف و ضبط شد، گفت: اين در حالي است که در 11 ماهه امسال با کشف 10 تن و 321 کيلوگرم انواع موادمخدر، ميزان کشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل 226 درصد افزايش يافته است.

وي با بيان اينکه انجام اقدامات اطلاعاتي و شناسايي عناصر اصلي باندهاي موادمخدر به عنوان يک سياست کلي و راهبردي از سوي فرماندهي غرب استان تهران تعيين و در دستور کار قرار گرفت، گفت: اين در حالي است که در سال 91، 66 باند موادمخدر شناسايي و منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 94 درصدي را نشان مي دهد.

اصلاني با بيان اينکه در سال 91 و در راستاي انهدام باندهاي توليد و توزيع موادمخدر 271 خودرو کشف و ضبط شد گفت: در اين ميان 6416 مرد و 157 زن نيز دستگير شدند.

رشد 133 درصدي انهدام لابراتوار و آشپزخانه هاي توليد روان گردان ها

به گفته اصلاني انهدام لابراتوار و آشپزخانه هاي توليد موادمخدر روان گردان و شيشه در غرب استان تهران رشد 133 درصدي داشته است.

وي با بيان اينکه شناسايي و انهدام باندهاي توليد و توزيع موادمخدر به خصوص توليد موادروانگردان و شيشه و همچنين شناسايي مکان هاي خلوت و سوله و انبارها به ويژه در شهرستان هاي شهريار و رباط کريم در دستور کار قرار گرفته بود، گفت: امسال ارزش ريالي موادهاي مکشوفه 23 ميليارد و 318 ميليون ريال تخمين زده شده است.

مواد نفتي لوازم آرايشي و دارو بيشترين کشفيات پليس در حوزه قاچاق

فرمانده انتظامي غرب استان تهران در مورد عملکرد مامورانش در حوزه مبارزه با کالاي قاچاق با اشاره به حمايت پليس از کار و سرمايه ايراني گفت: در سال 91 ارزش ريالي کالاهاي قاچاق 358 ميليارد و 456 ميليون ريال تخمين زده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد رشد نشان مي دهد.

به گفته اصلاني پليس در حوزه مبارزه با قاچاق موادنفتي، وسايل آرايشي و بهداشتي، دارو و کالاي خانگي توفيق بسيار زيادي کسب کرده است.

وي با بيان اينکه در سال 91 ، 815 عنصر اصلي قاچاق دستگير شده اند گفت: 612 دستگاه خودرو که 549 دستگاه آن خودروي سنگين از جمله کاميون و تريلر بود، توقيف شد.

به گفته اصلاني شناسايي وسايل نقليه سنگيني که در پوشش جابجايي کالاهاي مجاز، اقدام به بارگيري کالاي قاچاق مي کنند در دستور کار قرار دارد.

کاهش 93 درصدي نزاع و درگيري خياباني

نصب دوربين هاي مراقبتي تاثير عمده اي در کاهش نزاع دارد

فرمانده انتظامي غرب استان تهران با ارائه گزارشي از عملکرد پليس اطلاعات و امنيت اين فرماندهي، با بيان اينکه ميزان نزاع و درگيري 93 درصد کاهش يافته است گفت: موقعي که صحبت از نزاع و درگيري خياباني پيش مي آيد تصور مي شود که صرفا در حوزه اراذل و اوباش است اما بايد عنوان کنم که بيشتر نزاع هاي ثبت شده در راستاي تصادفات بود.

اصلاني با اشاره به کمبود تجهيزات الکترونيک براي کنترل سطح معابر گفت: افزايش دوربين هاي کنترلي در محل هاي از پيش تعيين شده مي تواند در کاهش درگيري و نزاع موثر باشد.

دستگيري 249 تن از اراذل و اوباش

وي همچنين با اشاره به دستگيري 249 تن از اراذل و اوباش در اين فرماندهي، از رشد چهار درصدي عملکرد پليس در اين حوزه خبر داد و در مورد وضعيت اتباع بيگانه گفت: در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل عملکرد پليس نسبت به طرد اتباع بيگانه غيرمجاز رشد 369 درصدي را داشته است که با انجام اين مهم، شاهد کاهش جرايم در حوزه اتباع بيگانه بوده ايم.

اصلاني با بيان اينکه اتباع بيگانه غيرمجاز به دليل آن که نام و نشانشان در هيچ سيستمي ثبت نشده است مي توانند به راحتي به ارتکاب جرايم روي آورند، گفت: اگر اقدامات پليس در فرماندهي غرب استان تهران در مورد طرد اتباع بيگانه وجود نداشت، قطعا با افزايش جرايم توسط اين افراد مواجه بوديم.

وي در مورد وضعيت دستگيري افراد در حوزه مشروبات الکلي با بيان اينکه ماموران روي انهدام باندها و واسطه ها متمرکز شده اند، گفت: با اينکه کشفيات پنج درصد کاهش داشته است اما ميزان دستگيري رشد سه درصدي را نشان مي دهد.

فرمانده انتظامي غرب استان تهران با بيان اينکه در حوزه راهنمايي و رانندگي نيز شاهد کاهش 12 درصدي تخلفات حادثه ساز بوده ايم گفت: در 11 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 22 درصدي تخلفات در حوزه راهنمايي و رانندگي بوده ايم.

وي گفت: در فرماندهي غرب استان تهران ماموران موظف شده اند که خودروهايي را که بالاي 200 هزار تومان جريمه پرداخت نکرده، دارند شناسايي کنند چرا که خودروهايي در اين فرماندهي وجود دارد که چهار ميليون تومان جريمه داشته و پرداخت نيز نشده است.

به گفته اصلاني در حوزه تصادفات شاهد کاهش 22 درصدي وقوعات بوده ايم.

تنها 50 درصد از کافي نت هاي غرب استان تهران مجوز دارند

اصلاني در مورد عملکرد مامورانش در پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات (فتا) با بيان اينکه ماموران در ابتداي امسال اقدام به شناسايي 95 کافي نت در سطح استان کردند که متاسفانه تنها 20 درصد آنها مجوز فعاليت داشتند، گفت: اين در حالي است که با پيگيري هاي صورت گرفته در حال حاضر 50 درصد از کافي نت هاي موجود داراي مجوز هستند و پليس خواستار اقدام هرچه سريع تر افراد براي اخذ مجوز براي کافي نت خود است.

دستگيري 85 مزاحم اينترنتي

وي با بيان اينکه پليس فتا 75 درصد از جرايم را کشف کرده است، در مورد جرم مزاحمت اينترنتي نيز به دستگيري 85 تن اشاره کرد و گفت: از مجموع پرونده هايي که در پليس فتاي غرب استان تهران در مورد مزاحمت ثبت شده است، 80 درصد کشف شد.

وي درباره تمهيدات اين پليس در چهارشنبه آخرسال با بيان اينکه پليس به اين مراسم به عنوان يک مقوله اجتماعي نگاه مي کند به ايسنا گفت: به هيچ وجه به قانون شکنان و هنجارشکناني که به بهانه چهارشنبه آخرسال اقدام به بستن خيابان مي کنند اجازه فعاليت نمي دهيم.

اجازه بستن خياباني را به بهانه چهارشنبه آخر سال نمي دهيم

وي با بيان اينکه پليس با افرادي که با سوءاستفاده از مراسم هاي چهارشنبه آخرسال اقدام به مزاحمت مي کنند، برخورد خواهد کرد گفت: ميادين و خيابان هاي اصلي به عنوان شاهراه ارتباطي هستند و پليس اجازه نمي دهد که اين خيابان ها به بهانه چهارشنبه سوري بسته شود.

کشف يک ميليون موادمحترقه در آستانه چهارشنبه آخرسال

اصلاني در مورد کشفيات نيز با بيان اينکه ميزان کشفيات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزايش يافته است گفت: بيش از يک ميليون انواع موادمحترقه کشف و ضبط شد و در اين راستا نيز شاهد افزايش 85 درصدي دستگيري ها بوده ايم.

وي در مورد تمهيدات نوروزي فرماندهي غرب استان تهران نيز به ايسنا پاسخ داد: امکانات خوبي از سوي فرماندهي انتظامي ناجا وصول شده است که در پي آن بيش از 100 دستگاه موتورسيکلت و خودرو براي افزايش توان واحدهاي گشتي در نوروز به اين فرماندهي ارائه شد.

اصلاني با اشاره به برپايي 150 ايستگاه موقت پليس در طول ايام نوروز گفت: در مبادي ورودي و خروجي نيز ايست هاي بازرسي موقت و ثابت برقرار مي شود.

وي با اشاره به طرح هاي مشترک پليس آگاهي و پيشگيري در امر برقراري نظم و امنيت مراکز خريد در آستانه نوروز گفت: گشت هاي پياده و نامحسوس ماموران در پاساژها و مراکز خريد به منظور پيشگيري از جرايم به خصوص سرقت برقرار شده است.

اسباب کشي تنها با اجازه از کلانتري محل

اصلاني درباره اينکه آيا اسباب کشي در طول ايام نوروز مجاز است يا نه؟ به ايسنا گفت: اسباب کشي تنها با اجازه از کلانتري محل مورد نظر امکان پذير است و همچنين مامورن پليس در ايست هاي بازرسي کنترل و مراقبت از وسايل نقليه حامل لوازم منزل را بر عهده دارند.
اخبار مرتبط
راز سرقت 270 هزار دلاري در دوربين مداربسته مادر چيني نوزادش را کشت دستگيري مرد آمريکايي متهم به قتل مادرش قرار هفتگي متهمان براي ارتکاب قتل و تجاوز سرقت 1.1 ميليون دلار از خودپرداز ! دستگيري گانگسترهاي جنوب کشور پرواز بونکر در بزرگراه همت خودربايي 270 هزار دلاري راننده کاميون واژگوني مرگبار پژو حمله خونين به داديار دادسرا


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : 20 اسفند 1391برچسب:,

حادثه > داخلی- گروه حوادث:
ازدواج دختر و پسر جوان که سال‌ها دلباخته هم بودند شرط خانواده مقتول برای گذشت از خون پسرشان بود.

وقتی این شرط از سوی عامل جنایت پذیرفته شد، در دادسرا به جای صحبت از قصاص و اعدام، شیرینی عروسی پخش شد. دو سال پیش جنایتی در شهرستان ملکشاهی در استان ایلام رخ داد که عامل آن مردی به اسم مراد بود. دختر مراد به نام مهناز مدت‌ها بود که به پسری به نام محمود علاقه داشت و آنها می‌خواستند با هم ازدواج کنند اما هیچ‌کدام از خانواده‌ها راضی به این وصلت نبودند. دختر و پسر جوان اما آنقدر در تصمیمشان جدی بودند که تصمیم گرفتند با هم فرار کنند و بعد از ازدواج مخفیانه، زندگی مشترکشان را شروع کنند. یک روز صبح مهناز بعد از برداشتن مدارک و وسایلش از خانه فرار کرد و با محمود همراه شد تا نقشه‌ای را که در سر داشتند عملی کنند.

درگیری خونین

آن روز وقتی مراد به خانه رفت و دید از دخترش خبری نیست، شوکه شد. او همه‌جا را به‌دنبال او گشت اما اثری از وی نبود. وقتی مرد میانسال مطمئن شد که مهناز به تهدیدهایش عمل کرده و از خانه گریخته است، تفنگش را برداشت و همراه پسرش راهی خانه محمود، خواستگار دخترش شد. او که عصبانی بود شروع کرد به فریاد زدن و وقتی با برادر محمود درگیر شد، گلوله‌ای شلیک کرد که باعث مرگ مرد جوان شد.

به‌دنبال این جنایت، مراد به اتهام قتل عمد و پسرش به اتهام معاونت در قتل دستگیر شدند. همزمان با دستگیری این مرد، دختر و پسر فراری نیز توسط پلیس بازداشت شدند و از آنجا که مهناز به جز پدر و برادرش کسی را نداشت و آنها نیز در زندان بودند، با رأی دادگاه به بهزیستی فرستاده شد.

پرونده این جنایت در دادگاه تحت رسیدگی بود تا اینکه مدتی بعد اتفاق عجیبی افتاد.قاضی بهادری، بازپرس دادسرای شهرستان ملکشاهی می‌گوید: 40روز قبل وقتی به دادسرای ملکشاهی منتقل شدم، متوجه شدم یکی از پرونده‌هایی که در آنجا مورد رسیدگی قرار گرفته پرونده جنایتی بوده که مرد میانسالی به اسم مراد آن را رقم‌زده است. پرونده را مرور کردم و از آنجا که قاتل واقعا از ارتکاب این جنایت پشیمان بود، تصمیم گرفتم برای گرفتن رضایت همه تلاشم را انجام دهم.

با ریش سفیدان شهر صحبت کردم و تلاش‌هایمان آغاز شد. حدود یک‌ماه با خانواده مقتول صحبت کردیم و سرانجام خانواده مقتول قبول کردند که از قصاص قاتل بگذرند. آنها برای این کار یک شرط داشتند؛ گفتند که فقط درصورتی از خون پسرشان می‌گذرند که پدر مهناز رضایت خود را درخصوص ازدواج دخترش با پسر آنها که علاقه زیادی به هم دارند اعلام کند.

با رضایت خانواده مقتول، صبح چهاردهم اسفندماه آنها به همراه متهم و همچنین محمود و مهناز در دادسرا حاضر شدند و بعد از اینکه خانواده مقتول در مقابل قاضی بهادری از قصاص قاتل پسرشان گذشت کردند، پسر دیگر آنها و دختر مراد در دادسرا به عقد هم درآمدند و به این ترتیب متهم به قتل از مجازات قصاص رهایی یافت. به گفته بازپرس دادسرای شهرستان ملکشاهی، محمود و مهناز بعد از مراسم عقد در دادسرا به‌زودی با هم ازدواج می‌کنند و مراد با رضایت خانواده مقتول قرار است از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه شود.

شنبه 19 اسفند 1391 - 19:37:50
کد مطلب


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : 20 اسفند 1391برچسب:,

ارسال شده در 20 اسفند 1391 - 18 بازدید

فرمانده انتظامي استان هرمزگان از انهدام باند چهار نفره سارقان مسلح در شهرستان بستک خبر داد.

سردار رضا محمدي يگانه در تشريح جزئيات اين خبر گفت: مأموران بستک در پي کسب اطلاعات واصله مردمي مبني بر تردد يک دستگاه خودرو ماکسيما به سرنشيني چهار تن با حرکات مشکوک، موضوع را به صورت ويژه در دستور کار قرار دادند.

محمدي يگانه گفت: با اقدامات انجام گرفته از سوي مأموران انتظامي پاسگاه انوه در سيزدهم اسفندماه خودرو مورد نظر شناسايي و در يک اقدام ضربتي اين خودرو متوقف شد.

وي ادامه داد: ماموران در بازرسي از خودرو يک قبضه اسلحه کمري مجهز به صدا خفه کن و تعدادي اشياء و ابزار دخيل در امر سرقت مسلحانه را کشف و خودرو را نيز به همراه متهمان به پليس آگاهي شهرستان انتقال دادند.

ارتکاب 13 فقره سرقت مسلحانه طلاجات

فرمانده انتظامي استان هرمزگان با اشاره انجام بازجويي ها از متهمان، اظهارکرد: اين افراد به 13 فقره سرقت مسلحانه طلاجات در استان هاي آذربايجان غربي، فارس، اصفهان، بوشهر، مرکزي، قم و هرمزگان و فروش اموال مسروقه در استان لرستان اعتراف کردند.

به گفته وي، بنا به اعتراف اعضاي باند، سارقان مسلح 11 فقره سرقت موفق و دو فقره سرقت ناموفق داشته که اعضاي اين باند داراي سابقه کيفري و زندان بوده اند.

محمدي يگانه در مورد شيوه و شگرد سارقان نيز گفت: اعضاي باند سارقان مسلح با سه دستگاه خودرو سواري ماکسيما، پژو 405 و سمند به صورت نوبتي مرتکب اعمال مجرمانه مي شدند به اين صورت که ابتدا محل مورد نظر خود را شناسايي و در اوايل شب يکي از متهمان با ورود به منازل از روي ديوار، سيم هاي تلفن ثابت را قطع و گوشي همراه اعضاي خانواده را جمع آوري و در ادامه يکي از اعضاي خانواده را وادار به نشان دادن جاي اشياي قيمتي و طلاجات مي کردند و پس از سرقت طلاجات، آنها را به استان لرستان انتقال و در آن استان به فروش مي رساندند.

فرمانده انتظامي هرمزگان با بيان اينکه سه تن از اعضاي اين باند برادر بودند که به صورت حرفه اي اقدام به سرقت مسلحانه مي کردند، گفت: اعضاي اين باند، دو فقره سرقت در اصفهان، يک فقره در بوشهر، چهار فقره سرقت در استان فارس، دو فقره سرقت در هرمزگان، دو فقره در آذربايجان غربي يک فقره سرقت در استان مرکزي و يک فقره در استان قم انجام داده اند.

محمدي يگانه با اشاره به شيوه و شگرد سارقان، از عموم شهروندان خواست ضمن خودداري از نگهداري وجوه نقد و طلاجات و جواهرات به ميزان بالا در منزل، حتي الامکان آنها را در صندوق امانات بانک نگهداري کنند.
اخبار مرتبط
راز سرقت 270 هزار دلاري در دوربين مداربسته مادر چيني نوزادش را کشت دستگيري مرد آمريکايي متهم به قتل مادرش دستگيري 249 تن از اراذل و اوباش غرب استان تهران قرار هفتگي متهمان براي ارتکاب قتل و تجاوز سرقت 1.1 ميليون دلار از خودپرداز ! پرواز بونکر در بزرگراه همت خودربايي 270 هزار دلاري راننده کاميون واژگوني مرگبار پژو حمله خونين به داديار دادسرا


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

پلیس > نظام وظیفه- همشهری آنلاین:
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مشمولان دارای فرزند صغیر تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند، از خدمت سربازی معاف هستند.

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی، گمانه‌زنی‌های مربوط به طرح سرباز جانشین را از اساس تکذیب کرد و در این باره گفت: این طرح به نوعی استثمار فرد است و بر اساس آن افرادی که توانایی مالی دارند، می‌توانند به سربازی نرفته و به جای آنان افرادی که از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند، برای چندین بار به سربازی اعزام شوند.

وی با اشاره به طرح این موضوع در مجلس ششم، اظهارکرد: خوشبختانه این طرح در آن زمان نیز تصویب نشد و در حال حاضر نیز چنین موضوعی صحت ندارد و ستادکل نیز با آنان مخالف است.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین در مورد معافیت آن دسته از مشمولانی که دارای فرزند صغیر بوده و همسرشان فوت شده نیز گفت: این افراد تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند، از خدمت سربازی معاف خواهند بود.

وی در مورد آن دسته از مشمولانی که با فرزند صغیر از همسر خود جدا شده‌اند نیز گفت: این افراد باید به سربازی بروند و معافیتی به آنان تعلق نمی‌گیرد.

 

در همین زمینه:


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

تغذیه > شیرینی‌ها- همشهری آنلاین:
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف چای در هر دید و بازدیدی در صورتی که با قند مصرف نشود، منعی ندارد اما افراد باید سعی کنند که در مصرف شیرینی نیز زیاده روی نکنند.

دکتر ˈمسعود کیمیاگرˈ با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای در ایام نوروز، افزود: از آنجا که برخی از افراد در ایام نوروز و گاه در یک روز به دفعات به دید و بازدید می‌روند، باید با یک برنامه‌ریزی مناسب غذایی از زیاده‌روی در مصرف میوه و تنقلات جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: افراد باید با برنامه‌ریزی در دید و بازدید اول از بین میوه‌ها خیار مصرف کرده چرا که این میوه کم کالری است و در دید و بازدیدهای بعدی نیز برخی از میوه‌ها و تنقلات را انتخاب کرده و از زیاده‌روی جدا پرهیز کنند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: شیرینی نوروز باید کوچک و بند انگشتی و ترجیحا از نوع شیرینی‌های نان نخودی، برنجی یا گردویی کوچک باشد و از مصرف شیرینی تر پرهیز شود.

کیمیاگر گفت: شیرینی تر و شیرینی‌های بزرگ خامه‌ای در نوروز جایگاهی ندارد چرا که از این نوع شیرینی‌ها در هفته آن هم در زمان عصر یک یا دو بار استفاده می‌شود نه در ایام نوروز و در هر دید و بازدیدی، از سوی دیگر قرار دادن شیرینی تر روی میز پذیرایی در مدت زمان طولانی منجر به فاسد شدن آن می‌شود.

وی اضافه کرد: دیابتی‌ها باید در ایام نوروز از نظر تغذیه‌ای بیش از سایرین مراعات کنند این در حالی است که برخی از بیماران دیابتی بیماری خود را در نزد بستگان خود پنهان کرده و پنهان کردن این موضوع موجب زیاده‌روی در مصرف برخی از مواد غذایی می‌شود که برای آنها مضر است.

منبع: salamatnews.com


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
سه رفتار خطرناک استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی، رعایت نکردن فاصله مناسب با خودرو جلویی و رانندگی نکردن بین خطوط شایع‌تر از سایر رفتارهاست و در ضمن رفتارهای خطرناک رانندگی در زمان‌های مختلف روز متفاوت است.
افکارنیوز: نتایج پژوهشی بر روی رانندگان تاکسی شهر تهران نشان می‌دهد، افزایش سطح تحصیلات، بر کاهش تخلفات آنها مؤثر است.

گزارشات سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که هر ساله نزدیک به ۱٫۲ میلیون نفر در جهان جان خود را در اثر تصادفات از دست می‌دهند و بیش از ۵۰ میلیون نفر دیگر مجروح می‌شوند. ۹۰ درصد از این کشته و مجروحان مربوط به کشورهای با درآمد کم یا متوسط است.

تصادفات رانندگی همچنین مسؤول بیش از ۳۸ میلیون سال از دست رفته عمر در نتیجه مرگ زودرس و ناتوانی در جهان بوده و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ میلادی به سومین علت سالهای از دست رفته در اثر مرگ زودرس و ناتوانی و ششمین علت مرگ و میر جهانی تبدیل شود که بیشتر این آمار، مربوط به کشورهای با درآمد کم و متوسط است.

بنابراین رفتارهای رانندگی نقش مهمی در بروز تصادفات رانندگی دارد و به همین دلیل، تلاش برای تغییر این رفتارها درکاهش تصادفات و عوارض آن تاثیر عمده‌ای خواهد داشت. مداخله برای اصلاح رفتارهای خطرناک رانندگی هم نیازمند اطلاع از میزان آگاهی، نگرش و باورها و عملکرد گروه هدف دارد.
رانندگان تاکسی هم، گروه بزرگی از رانندگان حرفه‌ای شهر تهران را تشکیل می دهند که زمان زیادی از فعالیت روزانه خود را به رانندگی مشغول هستند و قابلیت‌های لازم برای انجام درست این وظایف را کسب کرده‌اند. اصلاح رفتارهای رانندگی در این گروه، می‌تواند تاثیر مطلوبی بر کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی در شهر تهران داشته باشد. به نظر می‌رسد گام نخست در طراحی و اجرای برنامه‌های اصلاح رفتارهای خطرناک رانندگی، اطلاع از نگرش و رفتارهای آنهاست.
بر همین اساس، پژوهشی بر روی ۵۹۱ راننده تاکسی در دو منطقه ۶ و ۴ به عنوان یکی از مناطق پرتصادف شهرداری تهران با هدف شناسایی رفتارهای پر خطر رانندگی انجام شده است.

در این پژوهش، متغیرهای جمعیتی موثر بر نگرش و رفتار رانندگان تاکسی شامل سن، تحصیلات، نوع تاکسی، سابقه رانندگی از زمان گرفتن گواهینامه رانندگی، سابقه رانندگی تاکسی و تعداد ساعت رانندگی در طول روز بوده است.

بیشتر رانندگان هر دو منطقه بین ۳۵ تا ۴۹ سال سن داشتند و کمترین فراوانی به گروه سنی بالاتر از ۶۵ سال اختصاص داشته است. در هر دو گروه رانندگان، دارندگان تحصیلات دبیرستانی (دیپلم) بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند. در این تحقیق اکثر رانندگان در هر دو منطقه، بیش از ۲۰ سال بود که گواهینامه رانندگی داشتند و به رانندگی مشغول بودند و کمترین فراوانی در هر دو گروه مربوط به سابقه رانندگی کمتر از ۵ سال بود.
بررسی وضعیت تعداد ساعت اشتغال به رانندگی تاکسی در طول روز هم نشان داد که اکثر رانندگان در هر دو منطقه روزانه بیشتر از ۸ ساعت به رانندگی با تاکسی خود مشغول بودند.

همچنین ارتباط بین متغیرهای جمعیتی بیانگر آن بود که سن رانندگان بر تعداد ساعت رانندگی تاکسی در روز تاثیر می‌گذارد و با بالا رفتن سن، تعداد ساعت رانندگی در روز افزایش می‌یابد.

اما یافته‌های این پژوهش نشان داد که نگرانی‌های فردی دو گروه رانندگان تاکسی با سابقه رانندگی عمومی ارتباط معنی‌داری دارد. به عبارت دیگر هر چه در داخل این دو گروه سابقه رانندگی بالاتر می‌رود، به میزان نگرانی‌های فردی آنها درباره ترک رفتارهای خطرناک رانندگی افزوده می‌شود. یعنی،‌ رانندگان با سابقه، بیشتر برای ترک رفتارهای خطرناک رانندگی خود نگرانی فردی دارند و از این موضوع واهمه دارند که مورد اعتراض یا تمسخر دیگران قرار گیرند.
درگروه رانندگان منطقه ۴ با تحصیلات بالاتر، نظر مساعدتری نسبت به منافع ترک این نوع رفتارها مشاهده شد.

مشاهده رفتارهای خطرناک رانندگی در بین رانندگان دو منطقه نشان داد که سه رفتار خطرناک استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی، رعایت نکردن فاصله مناسب با خودرو جلویی و رانندگی نکردن بین خطوط شایع‌تر از سایر رفتارهاست و در ضمن رفتارهای خطرناک رانندگی در زمان‌های مختلف روز متفاوت است.
یافته‌های این پژوهش حاکیست به‌رغم شناخت کافی گروه مخاطب از رفتارهای خطرناک و پیامدهای آن، انجام این رفتارها به وفور دیده می‌شود و عواملی به جز نقص دانش و آگاهی و فقدان نگرش مطلوب باعث انجام این رفتارها می‌شود.

این پژوهش تاکید می‌کند: از آنجاکه اصلاح رفتارهای خطرناک رانندگی نیازمند همکاری و ائتلاف همه سازمان‌ها و گروه‌های درگیر در حوزه ترافیک است و در مورد رفتارهای رانندگان تاکسی حداقل دو بخش پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی نقش کلیدی دارند،‌ تشکیل کارگروهی برای توجه ویژه به اصلاح رفتارهای خطرناک رانندگی گام موثری خواهد بود که می‌تواند برای اصلاح این رفتارها در بین رانندگان تاکسی در دستور کار قرار گیرد.
همچنین برگزاری کلاس‌های آموزش مداوم برای این رانندگان، استفاده از فرصت‌های آموزشی موجود در محیط کار رانندگان، کمک گرفتن از قابلیت‌های شهری برای اطلاع رسانی مناسب به رانندگان تاکسی در زمینه رفتارهای خطرناک و فراهم کردن شرایط و امکانات مورد نیاز برای ترک چنین رفتارهایی می‌تواند مفید واقع باشد.



برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

پربیننده‌ترین اخبار جراید و خبرگزاریهای ایران - سرویس خبر ویستا

  »   تصاویر / وقتی شگرد همیشگی رئیس جمهور جواب نداد
  »   آرگو صدای بنی‌صدر را هم درآورد!
  »   بازداشت شکارچی پسران نوجوان در غرب تهران
  »   عکس مصافحه‎ی احمدی‎نژاد با مادر چاوز فتوشاپی است؟!
  »   سقوط سایبان بر روی ۷ خودرو + عکس
  »   جزئیات و چگونگی پرداخت وام 30میلیون تومانی
  »   روشی عجیب برای از بین بردن چین وچروک پوست/عکس
  »   تصاویر/یادبود 79 هنرمند فقید سال 91
  »   عکسی جالب از شباهت جواد رضویان و دخترش!
  »   خبر واشنگتن‌ پست از رجعت چاوز +عکس
  »   سیاست مدارانی که مومیایی شده‌اند+عکس
  »   کاهش قیمت انواع ارز و سکه
  »   تصاویر/ بازگشت رئیس جمهور از ونزوئلا
  »   قدرتهای جادویی یا سادگی مردم؟ +عکس
  »   راز سرقت ۲۷۰ هزار دلاری فاش شد
  »   خبر واشنگتن‌پست از رجعت چاوز +عکس
  »   معاون‌احمدی‌نژاد: بامادرچاوز مصافحه نشد!
  »   فساد ۳ هزار میلیاردی از زبان متهم فراری
  »   فقر نوروز نمی شناسد / بچه ها ندانند خرید عید چیست بهتر است!
  »   چرا عصر روز جمعه همراه با اندوه و بی قراری است؟
  »   تصاویر/فروش مواد محترقه در بازار تهران
  »   حمله ملخ ها به مصر /تصاویر
  »   عکس / شان پن در مراسم تشییع جنازه هوگو چاوز
  »   جدول/ قیمت انواع موبایل در بازار
  »   والدین چاوز در کنار تابوت پسرشان+ عکس
  »   آیا روکش کردن دندان مفید است؟
  »   حضور پریناز ایزدیار در کنسرت محسن یگانه/ عکس
  »   صید ماهی عظیم الجثه + تصویر
  »   افت و خیز بازار ارز؛ چرا؟
  »   آئودی از خودرو هاچ بک جدید خود رونمایی کرد/ عکس
  »   شهر آجیلی /عکس
  »   دلداری احمدی‌نژاد به مادر چاوز / عکس های خاص از حضور احمدی نژاد در ونزوئلا
  »   کشف حجاب کمونیست‌های ایرانی این باردرسوئد!+عکس
  »   واکنش‌ میرتاج‌الدینی‌ به‌ دلداری‌ احمدی‌نژاد / عکس
  »   انصراف از ۱۰۰ هزار سکه پیش‌فروشی
  »   زنانی که درزندگی چاوز نقش داشتند+عکس
  »   دیدار مشایی با پاپ مستعفی +عکس
  »   واکنش‎ها به عکسی خاص از پوتین + عکس
  »   رفتارهای احمدی‌نژاد نشانه چیست؟!
  »   تصاویر/ پخت ۲۲۰ کیلو سمنو


گزارش ویژه روز

  »   کفن پوش ها کجا هستند؟
  »   درآغوش‌ گرفتن‌ نامحرم‌ به‌ هر دلیلی‌ مشروع‌ نیست
  »   احمدی نژاد در برابر بنی صدر زمان ایستاده است / بنی صدر هم امام (ره) را به اعتدال توصیه می کرد
  »   مشایی در حد و اندازه ریاست جمهوری نیست
  »   اول برادری‌ات را ثابت کن سردار!
  »   مسئولان ورزش در خواب زمستانی‌اند


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

ˈمحمود احمدی نژادˈ روز شنبه پس از شرکت در مراسم تشییع هوگو چاوز، در بازگشت از ونزوئلا در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد، افزود: هوگو چاوز در دیدارهایی که با ما داشت، همواره بر عشق به ایران تاکید می کرد و این مساله را اطرافیان بخصوص مادر ایشان نیز در این مراسم به من گفت.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

وی با تاکید بر اینکه با افزایش وام ساخت تا سقف 30 میلیون تومان، روند نوسازی وبهسازی در بافت‌های فرسوده تسریع پیدا می‌کند،‌ گفت: با تصمیم شورای پول اعتبار در آینده نزدیک شاهد سرعت بخشی در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌شویم.

قانون- معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به ۳۰ میلیون تومان توسط شورای پول اعتبار خبر داد.

به گزارش ایسنا، مجید کیان‌پوردر  با اعلام افزایش سقف وام مسکن بافت‌های فرسوده به 30میلیون تومان اظهار کرد: پیش از این که در کارگروه مسکن کشور، افزایش وام بافت فرسوده در اردیبهشت ماه جاری به 30 میلیون تومان به تصویب برسد، جهت تصویب نهایی به شورای پول و اعتبار ارسال شده بود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه پرداخت تسهیلات از طریق بانک مرکزی به بانک های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت و رفاه ابلاغ شده است، گفت: براساس تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار میزان وام از 20 میلیون به 30 میلیون تومان افزایش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت پرونده‌های قبل از تصویب افزایش وام، اظهار کرد: پرونده‌هایی که به عقد قرارداد نرسیده باشند،‌ به طور حتم می توانند هر زمانی که افزایش وام مصوب شد از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه با افزایش وام ساخت تا سقف 30 میلیون تومان، روند نوسازی وبهسازی در بافت‌های فرسوده تسریع پیدا می‌کند،‌ گفت: با تصمیم شورای پول اعتبار در آینده نزدیک شاهد سرعت بخشی در نوسازی بافت‌های فرسوده می‌شویم.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری، اعطای تسهیلات، تخفیف عوارض شهرداری و سایر امتیازات در قوانین پیش بینی شده است بیان کرد: با افزایش وام در بافت های فرسوده و مشارکت حداکثری مردم و مساعدت و همکاری ادارات کل راه و شهرسازی ، شهرداری‌ها و دیگر نهاد های مسئول، زمینه تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده فراهم خواهد شد.

این در حالی است که پیش‌تر کیان ‌پور درباره احتمال افزایش تسهیلات بافت فرسوده به 30 میلیون تومان به ایسنا گفته بود: پیگیری می‌شود که تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال افزایش یابد.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : 20 اسفند 1391برچسب:,

  • جزئیات خبر
  • کد خبر : 109525
  • زمان مخابره:
  • ۱۷ : ۲۳ -- ۱۳۹۱/۱۲/۱۹


راز راننده اتوبوس که با طرح نقشه زورگیری قصد سرقت ۲۷۰ هزار دلاری داشت، با بررسی دوربین های مداربسته یک نمایشگاه خودرو فاش شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، پنجم اسفند امسال فردی به نام طاهر 31 ساله که راننده اتوبوس های بین شهری می باشد، با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان مدعی شد که در یکم اسفند از سوی چهار نفر مورد زورگیری قرار گرفته است.

پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به عنف" تشکیل و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای امور جنایی، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با تشکیل پرونده مقدماتی، راننده اتوبوس یک هفته پس از تشکیل پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد.

طاهر پس از حضور در پایگاه دوم آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: شب حادثه در خیابان آزادی، تقاطع خیابان صالحی مورد حمله چند نفر ناشناس قرار گرفتم که سرانجام سارقان با استفاده از افشانه، اقدام به سرقت کیف دستی حاوی کارت ماشین، مدارک شناسایی، چند فقره چک و یک پاکت پول حاوی مبلغ 270 هزار دلار کردند.

طاهر در ادامه اظهارات خود، در خصوص چک ها و مبلغ 270 هزار دلار سرقت شده از وی، به کارآگاهان گفت: چک ها و دلارهای سرقت شده، متعلق به دو نفری است که از من درخواست کرده بودند تا این چک ها و پول ها را، به افرادی در شهرستان سردشت برسانم.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی، با توجه به نحوه پیگیری پرونده از سوی راننده اتوبوس به اظهارات وی مشکوک شده و در اولین مرحله از اقدامات خود به تحقیق از صاحبان اصلی چک ها و دلارهای سرقت شده پرداختند. صاحب حقیقی چک ها پس از حضور در پایگاه دوم، در اظهارات خود عنوان داشت: طاهر به من نیز گفته که چک ها به سرقت رفته اما او مدعی شده بود که چک ها را به شیوه داخل خودرو و از داخل اتوبوس سرقت کره اند. در ادامه و با توجه به مشخص شدن برخی اظهارات ضد و نقیض طاهر، کارآگاهان با شناسایی صاحب حقیقی 270 دلار سرقت شده، تحقیقات از این شخص را در دستور کار خود قرارداده و اطلاع پیدا کردند که طاهر قصد داشته تا برگه و رسیدی دریافت کند که این شخص به وی هیچگونه پولی پرداخت نکرده است.

صاحب حقیقی دلارها که در زمینه تجارت پارچه فعالیت دارد، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: زمانیکه از طریق تماس تلفنی طاهر اطلاع پیدا کردم که وی مورد زورگیری چند نفر ناشناس قرار گرفته و سارقان اقدام به سرقت پول ها کرده اند، بلافاصله به محل کار طاهر مراجعه و به همراه طاهر، سوار اتوبوس شدم. در حالیکه انتظار داشتم طاهر در خصوص سرقت پول ها صحبت کند، ناگهان وی به همراه برادرش با چاقو شروع به تهدید و ضرب و شتم من کرد و سعی داشت برگه و رسیدی را دریافت کند که در آن عنوان کرده باشم پولی از سوی من به وی پرداخت نشده اما خوشبختانه با دخالت تعداد دیگری از رانندگان اتوبوس که متوجه درگیری من و طاهر شده بودند، موفق شدم تا بدون آنکه برگه و رسیدی به او و یا برادرش تحویل دهم، از اتوبوس پیاده شوم.

با توجه به اظهارات صاحبان چک ها و دلارها که همگی نشان از دروغ بودن اظهارات طاهر داشت، کارآگاهان پایگاه دوم با مراجعه به محل زورگیری مورد ادعای طاهر به تحقیق میدانی پرداختند. در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به شناسایی یک نمایشگاه اتومبیل در محل شدند که دوربین های مداربسته آن تصاویر ساعت وقوع سرقت را ضبط کرده بودند.

بررسی تصاویر دوربین های مداربسته، طاهر را نشان داد که پس از پائین آمدن از پله های برقی پل عابر پیاده به چهار نفر نزدیک شده و پس از دقایقی صحبت ، طاهر از محل دور شده و پس از گذشت مدتی دوباره به همراه کیف دستی متعلق به صاحب 270 هزار دلار به همان چهار نفر مراجعه و در کمال تعجب، کیف حاوی پول ها را به آنها تحویل می دهد و در حالیکه این چهار نفر در مسیر جنوب به شمال خیابان از محل خارج شدند، طاهر در مسیر خلاف جهت آنها از محل دور می شود.

سرهنگ کارآگاه مهـرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده از سوی کارآگاهان و مشخص شدن کذب بودن اظهارات متهم، قرار قانونی دو میلیارد تومانی از سوی دادیار پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 109525


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

 

                                                                                                       


 

  
  
  
 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
  
  
  
 
 
 

 
 
 

 
 
 

 
 
 
 
  
  
  
 
 
 

 
 
 

 
 
 

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

124-14.jpg       

هافینگتون پست با انتشار گزارشی نوشت که مقابله با «موش‌های صحرایی» یا موش‌های «سایز گربه» این روز‌ها یکی از دغدغه‌های شهرداری تهران شده است.

 

به گزارش ایسنا، عصر ایران در ادامه نوشت: این نشریه آمریکایی با اشاره به سابقه مبارزات 10 ساله شهرداری تهران با «موش‌هایی به بزرگی گربه» می‌نویسد: این روز‌ها با توجه به گزارش رسانه‌های داخلی در ایران این موش‌ها در شهر تهران افزایش محسوسی داشته‌اند و با آب شدن تدریجی برف‌ها و بیرون آمدن این موش‌ها از کانال‌ها تبدیل به معضلی دوباره شده‌اند.

بعضی از این موش‌ها به بزرگی بیش از پنج کیلو هستند. اسماعیل کهرم، مشاور محیط زیست شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از بزرگی موش‌های صحرایی تهران می‌نویسد به نظر می‌رسد آن‌ها در اثر سم‌ها و اشعه‌های مورد استفاده علیه‌شان جهش ژنتیکی داشته‌اند و بزرگ‌تر شده‌اند.

وی می‌افزاید: «آن‌ها الان بزرگ‌تر شده و متفاوت به نظر می‌رسند در حالی که این تغییرات به طور طبیعی هر چند میلیون سال یکبار رخ می‌دهند. این موش‌ها از ۶۰ گرم به ۵ کیلو افزایش وزن داشته‌اند و حالا از گربه‌ها هم بزرگ‌تر شده‌اند.»

هافینگتون پست در ادامه ادعاهای آقای کهرم را با یک دکتر دامپزشک در آمریکا در میان گذاشته است. دکتر «دیوید بیکر» دامپزشک حیوانات آزمایشگاهی در مرکز LSU در پاسخ به هافینگتون پست درباره ادعای جهش ژنتیکی یک باره موش‌های تهران می‌گوید امکان ندارد این موش‌ها به یکباره با جهش ژنتیکی تبدیل به چند برابر سایز سابق خود شوند.

وی می‌گوید: «تقریبا در تمام جهش‌های ژنتیکی شناسایی شده، جهت جهش مضر بوده و در جهت نقطه ضعف آن نوع بوده نه مزیت و قوت آن. مگر در فیلم‌های علمی – تخیلی که به گونه دیگری تصویر می‌شود.»

با این حال دکتر بیکر می‌گوید در مناطق مختلف جهان گونه‌هایی از موش‌های صحرایی بزرگ در سایزی که آقای کهرام به آن اشاره کرده موجود است و دلیل بزرگی آن‌ها متوقف نشدن رشد آن‌ها بعد از بلوغ است.

حتی دکتر بیکر می‌افزاید نوعی موش‌های صحرایی سیاه رنگ وجود دارد که اندازه آن بزرگ‌تر از آن موش‌های صحرایی است که در تهران یافت می‌شوند.

دکتر بیکر می‌افزاید: در دوران قرون وسطی در اروپا موش‌های صحرایی سفید و سیاهی بودند که قادر بودند حتی نوزاد تازه متولد انسان را بلند کرده و با خود ببرند.

هافینگتون پست در ادامه می‌نویسد: برآورد می‌شود در شهر تهران ۲۵ میلیون موش صحرایی وجود داشته باشد و هم اکنون تلاش‌ها برای نابودی آن‌ها حتی شب‌ها به صورت شکار از سوی تک تیرانداز‌ها، ادامه دارد و تا کنون بیش از ۲۲۰۰ موش بزرگ به این روش و با استفاده از تفنگ شکار شده‌اند.

                                                         


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

2-576.jpg               

یارانه نان در سال آینده دوبرابر می شود.

 

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران(ایسنا)در لایحه بودجه سال آینده رقمی معادل 37 میلیون و 546 هزار و 609 میلیون ریال برای پرداخت یارانه نقدی نان به خانوارها در نظر گرفته شده است.

 

بر این اساس در صورتی که دولت یارانه نان را به 74.5 میلیون ایرانی مشمول دریافت یارانه نقدی گام اول قانون هدفمندسازی یارانه ‌ها اختصاص دهد، نرخ یارانه نان در سال آینده رقمی حدود 50 هزار تومان خواهد بود.

 

اما در صورتی که دولت مانند سال گذشته یارانه نان را به افرادی که برای اعلام انصراف از دریافت یارانه نقدی به آنها پیامک ارسال کرده بود اختصاص ندهد،‌ حدود 10 میلیون نفر این یارانه را دریافت نخواهند کرد و در نتیجه میزان یارانه نان به ازای هر نفر 58 هزار تومان خواهد بود.

 

بر این اساس، سال گذشته در پی افزایش قیمت نان، دولت رقم 28 هزار تومانی را که به عنوان مابه‌التفاوت یارانه گام اول و دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده بود به عنوان یارانه نان در نظر گرفت.

                                      


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

91-58.jpg


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

http://multimedia.mehrnews.com/larg1/1391/12/09/IMG13575431.jpg                                                        جلسه‌ای با مهاجمان نداشته‌ام

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی تیمش برابر ذوب آهن و صعود به مرحله نیمه نهایی رقابتهای جام حذفی گفت: تعویض هایی که انجام دادم نتیجه بازی را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی گل محمدی که عصر امروز سه شنبه و پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر ذوب آهن با خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه فولادشهر اصفهان گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: خدا را شکر می کنم که به بازیکنان من توانایی داد که بتوانند در این بازی سخت به پیروزی برسند. ما شناخت خوبی از ذوب آهن داشتیم و نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کرده بودیم. هر دو تیم موقعیت هایی برای گلزنی داشتند اما این تیم ما بود که موفق شد از یک موقعیتش به خوبی استفاده کند و پیروز شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مسئولان باشگاه استقلال خواستار تغییر زمان برگزاری مسابقه جام حذفی با سپاهان شده اند آیا شما هم این درخواست را دارید گفت: به هر حال این برنامه ای است که از قبل توسط فدراسیون فوتبال طراحی شده بود. برای ما فرقی نمی کند که برنامه تغییر کند یا نه.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که چرا تا دقیقه 70 اقدام به تعویض نکردید گفت: احتیاجی به تعویض نبود چرا که همه بازیکنان داشتند خوب کار می کردند. با این حال بازیکنانی که در اواخر بازی به میدان رفتند خوب کار کردند و نتیجه بازی را تغییر دادند. ما باید به فکر مصدومیت های احتمال هم بودیم و چون بازی به وقت های اضافه کشیده شد ترجیح دادیم کمی دیتر تعویض کنیم.

گل محمدی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد هافبک های پرسپولیس ایستا بازی می کنند گفت: من با نظر شما کاملا مخالف هستم چرا که بازیکنان خط میانی ما عملکرد خوبی داشتند و برابر هافبک های ذوب آهن که جزو بهترین های ایران هستند فوتبال خوبی را بازی کردند. فکر می کنم زوج حقیقی و نقی زاده عملکرد خوبی دارد و موقعیت های خوبی را برای مهاجمان ایجاد می کنند. ضمن اینکه محمد نوری با اضافه شدن به خط میانی می تواند قدرت هجومی ما را افزایش دهد.

وی به دیدار تیمش برابر راه آهن در رقابت های لیگ برتر اشاره کرد و گفت: ما تا دیدار روز یکشنبه برابر راه آهن پنج جلسه تمرینی را پیش رو داریم که باید از این فرصت برای آماده سازی کامل بازیکنان به خوبی استفاده کنیم.

یحیی گل محمدی در پایان در پاسخ به پرسشی که به اختلاف میان مهاجمان این تیم اشاره داشت گفت: ای مسائل را به شدت تکذیب می کنم چرا که هیچ اختلاف و مشکلی بین بازیکنان ما وجود ندارد. اگر اینگونه بود تیم ما اینقدر رو به جلو و منسجم حرکت نمی کرد. من هیچ جلسه ای با مهاجمان نداشته ام و مسائلی که در این خصوص مطرح می شود را تکذیب می کنم.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

                                                        

استقلال - تراکتور؛ این بار با حضور قلعه‌نویی/ حمله به قهرمانی از زمین و سکو!
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: روز نخست از هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر با فینالی بزرگ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. جایی که استقلال میزبان تراکتور است و دو تیم به فکر صدرنشینی. البته در این روز سپاهانی‌ها می توانند از تقابل دو تیم دیگر صدرنشین برای رسیدن به رده دوم بهترین استفاده را ببرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی از روز جمعه با برگزاری پنج مسابقه  آغاز می شود که یکی از فینال های شش هفته پایانی لیگ در این روز بین تیم های استقلال و تراکتور برگزار می شود. سپاهان هم در خانه برای رسیدن به رده دوم برنامه دارد داماش و نفت هم در اندیشه سه امتیاز حساس این بازی است. پیکان هم برای نجات از جمع فانوس بدستان کار سختی در کرمان دارد و سایپا و ملوان در کرج هم برای پایان دادن به روزهای پرنوسان اخیر به میدان می رود. در زیر نگاهی گذرا به این دیدارها خواهیم داشت:

* استقلال تهران – تراکتورسازی
این یک فینال تمام عیار است. نبرد مربیان بدون شکست نیم فصل دوم لیگ برتر. دیداری که برنده آن خصوصا اگر استقلال باشد به قهرمانی در لیگ دوازدهم نزدیک می شود و قطعا ورزشگاه آزادی می تواند یکی از روزهای پرتماشاگر خود را تجربه کند هر چند اگر طبق اعلام مسئولان استقلال تنها 10 درصد ظرفیت این ورزشگاه به تراکتور واگذار شود.

استقلال صدرنشین فعلی لیگ پس از تساوی پرحرف و حدیث در قم و نجات از شکست خارج از خانه در ورزشگاه آزادی می خواهد با شکست دادن تراکتور گامی بلندبرای قهرمای در لیگ بردارد. آنها می دانند تساوی در این دیدار هرچند آنها را همچنان صدرنشین نگه می دارد اما دو امتیاز طلایی خانگی از شاگردان قلعه نویی کم می کند و کارشان برای رسیدن به قهرمانی تا حدودی سخت می شود.

باخت در این دیدار عذاب آور است زیرا ممکن است استقلال را به راحتی به رده سوم هم بفرستد. در نقطه مقابل اما تراکتورسازی که یکی از بهترین تیم های نیم فصل دوم لیگ برتر است و هم در آسیا و هم در لیگ عملکرد خوبی داشته می خواهد همانگونه که پرسپولیس را در آزادی شکست داد مقابل استقلال هم به این موفقیت دست یابد تا نشان دهد شایسته قهرمانی در لیگ است. حضور سید مهدی سید صالحی در خط حمله این تیم که سابقه بازی در تیم استقلال را داشته می تواند یکی از نقاط قوت این تیم تبریزی باشد.

قطعا نگاه فوتبال ایران به این بازی مهم است هر چند پس از این دیدار ، دو تیم 5 بازی دیگر در لیگ برتر پیش رو دارند اما برنده بازی می تواند خود را به جام لیگ دوازدهم نزدیک تر کند زیرا هم از لحاظ روحی روانی هم از لحاظ امتیازی در شرایط بهتری از رقیبانش قرار می گیرد.

امیرقلعه نویی که قبل از این هدایت تیم فوتبال تراکتورسازی را برعهده داشت، در دیدار رفت به دلیل جراحی که روی زانویش انجام داده بود به تبریز نرفت اما این بار می تواند بدون مشکلی روی نیمکت تیمش بنشیند. ضمن اینکه جنگ درصد حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی هم طی روزهای گذشته بین مسئولان دو باشگاه بر هیجانات این دیدار افزوده شده است.

سپاهان اصفهان – صبای قم
موفقیت های اخیر در لیگ برتر سپاهانی ها را به صدر جدول نزدیک کرده است. آنها در صورت پیروزی مقابل صبای قم با توجه به رویارویی استقلال و تراکتور می توانند در این هفته به رده دوم صعود کنند. اگر استقلال ببازد سپاهان با 56 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم تهرانی به رده دوم می رسد. اگر تراکتور بازنده آن بازی باشد سپاهان باز هم به رده دوم خواهد رسید و در صورت تساوی در آن دیدار هم سپاهان می تواند به این جایگاه برسد هر چند صبا سدی محکم مقابل سپاهان برای رسیدن به این موفقیت است.

شاگردان صمد مرفاوی بعد از اینکه 2 امتیاز حساس دیدار خانگی با استقلال را با پنالتی ثانیه های پایانی از دست دادند نمی خواهند  در ا ین دیدار هم بازنده باشند تا باز هم شاهدسقوط تیمشان در جدول رده بندی لیگ برترباشند.

در بازی روز جمعه این دو تیم خط حمله سرعتی و زهردار سپاهان یکی از نقاط قوتی است که می تواند از رفاه با تجربه و شاید کل صبا برای رسیدن به موفقیت استفاده کند. آیا شرایط این بازی طوری خواهد شد که سپاهان بتواند به رده دوم صعود کند و یا صبا در بهترین روز مانع از پیشرفت سپاهان خواهد شد.

داماش گیلان – صنعت نفت آبادان
بحران مدیریتی و کنار گذاشتن درخشان سرمربی داماش روزهای پرحاشیه ای را برای نماینده استان گیلان در لیگ بوجود آورده است. داماشی ها پس از باخت هفته گذشته مقابل ذوب آهن به یکی از کاندیداهای سقوط به دسته اول تبدیل شده ند هر چند فاصله امتیازی با فانوس بدستان دارند اما ناکامی در دیدار با نفت آبادان، این تیم را به کاندیدا شدن نزدیک تر می کند.

صنعت نفتی ها هم که با فیروزی مربی ایرانی خود در لیگ دوازدهم در هفته گذشته کار بزرگی انجام دادند و فولاد خوزستان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ دوازدهم را در خانه شکست دادند انگیزه و روحیه مضاعفی بدست آوردند تا با برتری مقابل داماش اندک شانس های خود برای بقا در لیگ را همچنان حفظ کنند. البته آنها در هفته های پایانی کار بسیار سختی دارند اما پیروزی مقابل تیم بحران زده داماش، این دشواری ها را برای برزیلی های لیگ کاهش می دهد. هر جند نباید فراموش کرد داماش هم در صورت پیروزی در این دیدار با آرامش های بیشتری در بازی های باقیمانده در لیگ به میدان خواهد رفت.

مس کرمان – پیکان تهران
فیروز کریمی هم تا به امروز نتوانسته ناجی پیکان باشد. خودروسازان تهرانی که ضعیف ترین تیم نیم فصل دوم هستند در 11 بازی گذشته تنها یک برد داشته اند. آنها که در بحران غرق شده اند برای رسیدن به آرامش نسبی باید درکرمان پیروز شوند البته با توجه به عملکرد پیکان در هفته های گذشته، این مسئله بسیار بعید است مگر اینکه شاگردان فیروز کریمی پوست اندازی کنند و در این شش هفته باقیمانده لیگ کاری کنند کارستان. اما حریف آنها هم تیم کوچکی نیست.

مس کرمان که در هفته های گذشته رقابت نزدیکی با پرسپولیس برای رسیدن به جایگاه ششم جدول داشت با توجه به باخت هفته گذشته نفت حتی امیدوار شده است که بتواند به رتبه پنجم هم برسد. آنها برای دستیابی به این هفته باید در خانه پیروز شوند." لوکا"یی که توانست با حضورش مس را متحول کند و از نیمه پایین جدول به رده های بالا برساند آیا می تواند این تیم را در هفته های پایانی به 5 ضلعی بالای جدول برساند.

سایپا البرز – ملوان بندر انزلی
شکست 4 بر یک مقابل پرسپولیس که به گفته مجتبی تقوی تلخ‌ترین روز ورزشی این سرمربی و تیم سایپا را رقم زد همچنان نارنجی پوشان البرزی را در نیمه دوم جدول نگه داشت. آنها که یکی از پرنوسان ترین تیم های نیم فصل دوم لیگ بودند برای رسیدن به آرامش نسبی و حفظ سهمیه خود در لیگ دوازدهم تنها به پیروزی در این دیدار فکر می کنند اما ملوانی ها هر چند همانند سایپا تیمی پرنوسان بودند شاید به خاطر جریمه هفته گذشته به خود آمده و در این شش هفته پایانی جبران مافات کند و نتایجی درحد شان و اعتبار این باشگاه را بدست آورد. آنها که در هفته های پایانی نیم فصل اول متحول شدند و حتی فرصت رسیدن به صدر جدول را هم بدست آوردند آیا می توانند در روزهای پایانی نیم فصل دوم هم متحول شوند. اتفاقی که می تواند پایان خوشی برای ملوانی ها در لیگ دوازدهم باشد.

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

http://multimedia.mehrnews.com/larg1/1391/12/04/IMG10441489.jpg                       

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: یارانه نقدی اسفندماه، 20 تا 25 اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز مرادی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی اسفندماه ، بیست تا بیست و پنجم ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود وابستگی به نفت در بودجه 92 افزایش پیدا کرده با رد این خبر؟ افزود: اتفاقا وابستگی به نفت در لایحه بودجه 16 درصد کاهش داشته است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اضافه کرد: تراز عملیاتی امسال منفی است اما با برنامه ریزی صورت گرفته بودجه سال آینده به گونه ای تنظیم شده است که در سال 92 به طور کامل وابستگی به نفت قطع شود.


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

 

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی<br />
ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان | www.IranSun.net

گروه اینترنتی ایران ســــان |<br />
www.IranSun.net

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

09fd29e3-9b3e-43f6-885e-8aab92752658-460x276 88316fb8-b314-420d-9d3e-6314bb83f62a-460x276 chavez-death-supporters-1 chavez-death-supporters-3 chavez-death-supporters-5 d0b867ee-459b-40ab-bd62-fde77e0e46ee-460x276 i-2NNQv4N-L i-B6g8K2h-L i-C5DCCCS-L i-NLjGrbK-L i-rPkVn9S-L i-s8GcvzT-L OB-WO828_0306HC_H_20130305211740 OB-WO829_0306HC_H_20130305211756 OB-WO830_0306HC_H_20130305211902 OB-WO832_0306HC_H_20130305212000 OB-WO833_0306HC_H_20130305212054 OB-WO835_0306HC_H_20130305212141 OB-WO836_0306HC_H_20130305212202 OB-WO837_0306HC_H_20130305212242 OB-WO838_0306HC_H_20130305212318 OB-WO839_0306HC_H_20130305212406 OB-WO841_0306HC_H_20130305212438 OB-WO842_0306HC_H_20130305212521 OB-WO843_0306HC_H_20130305212706 VENEZUELA-articleLarge


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

http://26.media.tumblr.com/tumblr_l97y68teJ11qzbr0xo1_400.gif


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

جدول لیگ برتر فوتبال
    تيم بازيها برد مساوی باخت امتياز
1 استقلال 28 16 8 4 56
2 تراکتورسازی 28 15 10 3 55
3 سپاهان 28 16 5 7 53
4 فولاد 28 13 10 5 49
5 نفت تهران 28 11 11 6 44
6 پرسپولیس 28 10 12 6 42
7 مس 28 10 11 7 41
8 راه آهن 28 11 6 11 39
9 صبای قم 28 8 13 7 37
10 ملوان 28 9 10 9 37
11 فجر سپاسی 28 9 9 10 36
12 سایپا 28 8 11 9 35
13 داماش 28 7 10 11 31
14 آلومينيوم 28 5 12 11 27
15 ذوب آهن 28 6 8 14 26
16 پيكان 28 6 5 17 23
17 نفت آبادان 28 2 13 13 19
18 گهر 28 3 10 15 19
جدول لیگ


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,





برچسب:


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

             

ادعای دولت پاک وقتی خوب است که بهروه ­وری بالا داشته باشد یعنی سیاست­های مالی مناسب اجرا کند، نرخ بیکاری را کاهش دهد، تورم را پایین بیاورد و رشد اقتصادی را بالا ببرد. اصلا دولت هر روز خودش را بشوید! وقتی تورم 50 درصدی در کشور شاهد هستیم ادعای دولت پاک به چه درد می­ خورد؟!
سال 1391 را می­ توان یکی از بدترین­ها سال­ها از نظر اقتصادی دانست زیرا در نتیجه سیاست­های اشتباه دولت بسیاری از شاخص­های اقتصاد کلان کشور در  وضعیت نامطلوب قرار گرفتند. بالا رفتن نرخ ارز در میانه سال، ارزش پول ملی را به نصف کاهش داد. از سوی دیگر به­ خاطر اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ­ها رکودی بی­ سابقه دامنگیر بخش­های تولیدی کشور شد و از سوی دیگر کشور بیشترین نرخ تورم در سی سال گذشته را تجربه کرد. شرایط اقتصادی کشور در سال گذشته و سیاست­ های اقتصادی دولت در این سال بهانه­ای شد تا با «مهدی تقوی»، اقتصاددان به گفتگو بنشینیم.

- آقای تقوی به­ عنوان یک اقتصاددان، وضعیت اقتصادی مردم در سال 91 را چگونه ارزیابی می­کنید؟

- وضعیت اقتصادی مردم روز به روز خراب­تر می­شود. براساس شاخص­هایی مثل نرخ تورم و نرخ ارز می­ توان به این نتیجه­ گیری رسید. براساس آمار مرکز آمار ایران از سال 1384 تاکنون 72 درصد قدرت خرید مردم ایران کاهش پیدا کرده است یعنی به­ طور متوسط ایرانی­ها می­توانند 72 درصد کمتر از قبل کالا بخرند. در این وضعیت اقشار پایین جامعه ضربه شدیدتری می­خورد. دولت به این اقشار 45 هزارتومان یارانه نقدی می­دهد اما از طرف دیگر کالاهایی که می­خرند قیمتش بسیار بالاتر از گذشته است یعنی قبلا اگر این اقشار 100هزار تومان پول داشت و با آن کالا می­ خریدند حالا همان پول را می­دهند و فقط 28 درصد کالا می­ خرند و اگر بخواهند همان مقدار قبلی کالا را بخرند باید 3 برابر بیشتر پول بدهند. بنابراین مردم فقیرتر شده­ اند.

- فکر می­کنید مهمترین دلایل فقیرتر شدن مردم چیست؟

- این مشکلات 2 دلیل دارد؛ یکی هدفمندی یارانه­ ها و دیگری تحریم ­ها. وقتی اقتصاد شما به واردات وابسته است و دلار گران ­تر می­شود این به معنی واردات گران­ تر است و واردات گران­ تر هم یعنی کالای گران­ تر در بازار.

- بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که قانون هدفمندی یارانه­ها قانون خوبی است اما دولت به شکل درستی این قانون را اجرا نکرد. نظر شما در این زمینه چیست؟

- این نظر دکتر پژویان است؛ ایشان دوست من هستند و من برایشان احترام قائلم ولی با ایشان اختلاف نظر دارم. این جمله دکتر پژویان است که هدفمندی یارانه ­ها خوب است اما اجرایش بد است. خب، اگر دولت نمی­تواند قانون هدفمندی یارانه ­ها خوب اجرا کند چرا اصلا این قانون را مطرح کرد؟! مثلا یک نمونه اجرای بد این قانون این بود که قرار بود درآمد حاصل از هدفمندی تقسیم شود و 20 درصد آن به دولت برسد، 30 درصد آن به بخش تولید و 50 درصد بین مصرف­کنندگان تقسیم شود که آن 30 درصد سهم تولید را دولت پرداخت نکرد. هر دانشجوی اقتصاد می­داند که وقتی که شما هزینه ­های یک بنگاه را بالا ببرید، منحنی هزینه به سمت بالا و چپ کشیده می­شود و در نتیجه منحنی عرضه کل اقتصاد به سمت بالا و چپ می­کشد. در این شرایط هم تولید پایین می­ آید و هم قیمت­ها بالا می ­رود. این را هر دانشجوی اقتصادی می­داند و لازم نیست کسی استاد اقتصاد باشد تا این موضوع را بفهمد. این شرایط رکود تورمی در اقتصاد نام دارد. یعنی شما 2 بد دارید یکی بیکاری و رکود است و دیگری تورم. شاهکار در اینجا بود که با آن 30 درصدی که به تولید داده نشد هر 2 اینها را ایجاد کردند. الان نرخ بیکاری نسبت به قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ­ها بسیار افزایش پیدا کرده است. الان کارخانه­ ها یا تعطیل شده­ اند یا بخش بزرگی از کارگران خود را کنار گذاشته­اند. این تنها یکی از موارد اجرای غلط هدفمندی یارانه­ هاست.

- با این وجود دولت اصرار به اجرای فاز دوم هدفمندی دارد. به نظر شما اگر فاز دوم اجرا شود، وضعیت فعلی به کجا می­رسد؟

- این یک فاجعه است و 72 درصد کاهش قدرت خرید مردم در سال آینده به 85 درصد می­رسد. یعنی اگر قدرت خرید شما قبل 10 بوده است الان به یک و نیم می­رسد.

- یکی دیگر از انتقادهای که به دولت وارد است مربوط به تخطی دولت از قانون می­شود. دولت هم از بودجه تخطی داشته و هم از قانون هدفمندی یارانه­ها.

- ببینید آقای احمدی­ نژاد هر کاری دلش می­خواهد می­کند! این وظیفه گروه­های ناظر است که جلوی او را بگیرند. اگر پول­ها را برخلاف بودجه مصرف کرده دیوان محاسبات مسئول رسیدگی است. اگر قوانین را بد اجرا کرده است، مجلس باید نظارت می­کرد. همه اینها تقصیر خود احمدی­ نژاد نیست.

- ولی رئیس­ جمهور بارها نشان داده است که به حرف نهادهای نظارتی هم گوش نمی­کند. دولتی که در ابتدای تشکیلش سازمان برنامه و بودجه را تعطیل می­کند، به نظر نمی­رسد به دیگر نهادهای نظارت هم معتقد باشد. فکر می­کنید نظارت برای چنین دولتی کافی است؟

- ببینید سازمان برنامه و بودجه، برنامه ­ریز و بودجه ­ریز بود که برخی از کارشناسانش خبره این کار بودند. خب الان اتفاقی که افتاده است این است که سازمان برنامه کنار گذاشته شده است و بودجه مستقیم می­رود به دفتر ریاست جمهوری. اشکال دولت این است که به تخصص بها نمی­دهد و معلوم است به این ترتیب برنامه ­ریزی درست نیست و در نتیجه اجرا درست نیست. از طرف دیگر اهرم­های کنترلی هم با قدرت کار نمی­کند. مجلس باید از دولت بپرسد که چرا از بودجه تخطی کرده است. در همین ماجرای بودجه، دولت بودجه را در اسفندماه به مجلس داد. این کلک دولت است. این موضوع باعث می­شود پروژه­ هایی که دولت می­خواهد انجام دهد با مشکل روبه ­رو شود.

- پس این موضوع به ضرر خود دولت است!

- بله هست اما دولت 5 ماه دیگر می­رود، ضرری نمی­کند بلکه این مردم هستند که ضرر اصلی را می­ کنند. من نمی­دانم از نظر روانشناسی دولت چه در سر دارد اما این مسائل مثل قانون بودجه با قوانین اقتصادی موجود نمی­ خواند و این وظیفه نهادهای کنترل دولت است که جلوی آن را بگیرند.

- دولت فعلی مدعی است که پاک­ترین دولت در طول تاریخ است. به نظر شما می­توان از نظر اقتصادی این عنوان را به دولت آقای احمد ی­نژاد داد؟

- این را دیوان محاسبات می­تواند بگوید که دولت چقدر تخلف مالی داشته است و آیا پاک هست یا نه؟ اما مسئله دیگر این است که دولت می­ تواند پاک باشد ولی بهره ­وری پایین داشته باشد. ادعای دولت پاک وقتی خوب است که بهروه ­وری بالا داشته باشد یعنی سیاست­های مالی مناسب اجرا کند، نرخ بیکاری را کاهش دهد، تورم را پایین بیاورد و رشد اقتصادی را بالا ببرد. اصلا دولت هر روز خودش را بشوید! وقتی تورم 50 درصدی در کشور شاهد هستیم ادعای دولت پاک به چه درد می­ خورد؟!

- یکی دیگر از انتقادهایی که به آقای احمدی­نژاد وارد است این است که در دولت او بیشترین درآمد ارزی حاصل از فروش نفت نصیب کشور شد اما این درآمد صرف زیرساخت­های اقتصادی نشد. نظر شما در این زمینه چیست؟

- بله این درست است در هیچ دولت دیگری نفت بشکه­ای 100 دلار نشد. دولت می­توانست با این درآمد بیشتر نرخ رشد اقتصادی را بالا ببرد. البته در سال آخر دولت ما تحریم را داشتیم که در نتیجه این تحریم­ها فروش نفت کم شد اما در دوره اول احمدی­نژاد هم درآمد ارزی ناشی از فروش نفت بالا بود و هم صادرات نفت ولی استفاده بهینه از ارز حاصل از فروش نفت نشده است.

- به نظر شما در این چند ماه باقیمانده از عمر دولت آقای احمدی­نژاد او می­تواند شرایط اقتصادی را بهبود ببخشد؟

- خیر، در این چند ماه نمی­تواند کاری بکند. تنها دولت بعدی می­تواند سیاست­های پیگیری کند که سیاست­های این دولت را خنثی کند. مثلا همین عیدی 85 هزارتومانی که دولت به مردم داد با این تفکر بود که دولت دارد توزیع عادلانه درآمد انجام می­دهد اما با این کار دارد قشر متوسط را حرکت می­دهد به سوی قشر فقیر و آن وقت فاصله فقرا و ثروتمندان زیاد می­شود و ضریب جینی بالا می­رود. آقای احمدی­نژاد برود ضریب جینی را بخواند و ببیند که ما در 2 دوره در اقتصاد ضریب جینی­مان افزایش پیدا کرد و نابرابری درآمد زیاد شد؛ یکی دوره سیاست­های تعدیل آقای رفسنجانی است و دیگری سیاست­های هدفمندی یارانه­های آقای احمدی­نژاد. فقط خدا کند دولت بعدی سیاست­هایی را اجرا کند که این نابرابری­ها کم شود و وضعیت اقشار آسیب­پذیر بهتر شود.

برچسب:
                                                                     


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
 
تاريخ : چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:,

 

طرفداران "چاوز"، وي را شخصي مردم گرا و قهرمان فقرا مي‌دانستند، در مقابل منتقدان وي، چاوز را مردي مخالف سياست‌هاي اقتصادي توصيف مي‌کنند. چاوز بويژه در مقام يکي از منتقدان سياست‌هاي آمريکا و اروپا در آمريکاي جنوبي ظاهر شده و تمام هم وغم خويش را متوجه اتحاد و همبستگي ميان کشور‌هاي آمريکاي لاتين و جهان سوم کرده بود.

به گزارش شریان نیوز؛"نیکلاس مادورو، Nicolas Maduro"" معاون "رئیس جمهور ونزوئلا" اعلام کرد، "هوگو چاوز" در سن 58 سالگي به دليل وخامت جسماني ناشي از "سرطان" فوت کرده است.


به گزارش فاکس‌نيوز، "ونزوئلا" چاوز 58 ساله در بیمارستانی در "کاراکاس" در گذشته است

 


در این جلسه که به طور زنده از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد "نیکلاس مادورو" معاون رئیس جمهور اين کشور در مقابل کابینه و دیگر اعضای بلند پایه دولت ونزوئلا درباره شرایط جسمانی چاوز، وضعیت کشورش و توطئه دشمنان سخنرانی کرد.

نیکلاس مادورو از اخراج دیپلمات‌های آمریکایی که به دنبال توطئه علیه دولت ونزوئلا هستند خبر داد و گفت که قصد داریم یک دیپلمات آمریکایی را به جرم تلاش برای ارتباط با نیروهای نظامی و بی ثبات کردن کشور اخراج کنیم.

وی به این دیپلمات آمریکایی که از وی به عنوان وابسته نیروی هوایی یاد کرد هشدار داد که طی 24 ساعت ونزوئلا را ترک کند. 

 

"هوگو چاوز" که بود؟

هوگو چاوز در سال 1998 به عنوان رييس جمهور ونزوئلا انتخاب و در 2 فوريه 1999 رسما تصدي اين مقام را عهده‌دار شد.

"چاوز" داراي پيشينيه نظامي بود و طي دوران خدمت خود در "ارتش ونزوئلا" يک نيروي انقلابي درون "سازمان ارتش ونزوئلا" ايجاد کرد و در سال 1992 "کودتايي نافرجام" جهت سرنگوني "کارلوس اندرس پرس" رييس جمهور وقت ونزوئلا ترتيب داد. چاوز پس از کودتا دستگير شد. او پس از سپري کردن دو سال در زندان از سوي "رافائل کالدرا" رييس جمهوري وقت ونزوئلا مورد عفو قرار گرفت. از اين زمان به بعد او از عرصه نظامي فاصله گرفت و وارد عرصه سياسي شد.

چاوز با استفاده از تبحر خويش در امر سخنوري و "شخصيت کاريزماتيکي" که به محبوبيت وي ميان مردم مي‌افزود، به عنوان يک رهبر چپ گرا و يک "سيمون بوليوار" امروزي - قهرمان استقلال "آمريکاي لاتين" از "استعمار اسپانيا"- در انتخابات رياست جمهوري سال 1998 شرکت کرد و به عنوان رييس جمهوري ونزوئلا از سوي مردم اين کشور برگزيده شد.

هوگو چاوز پس از در اختيار گرفتن مقام رياست جمهوري دست به اصلاحات گسترده‌اي – موسوم به "انقلاب بوليواري"- در شئون سياسي، و اقتصادي ونزوئلا زد. اين اصلاحات مبناي قضاوت طرفداران و مخالفان چاوز درباره سياست‌هاي وي طي دوران رياست جمهوري‌اش شد.



طرفداران چاوز، وي را رهبري مردم گرا و قهرمان فقرا مي‌دانند، در مقابل منتقدان وي، چاوز را مردي مخالف سياست‌هاي اقتصادي توصيف مي‌کنند. چاوز بويژه در مقام يکي از منتقدان سياست‌هاي آمريکا و اروپا در آمريکاي جنوبي ظاهر شده و تمام هم و غم خويش را متوجه اتحاد و همبستگي ميان کشور‌هاي آمريکاي لاتين و جهان سوم کرده است. او يکي از طرفداران پر و پا قرص "فيدل کاسترو" رهبر کوبا است و از تصميمات اقتصادي و سياسي وي حمايت مي‌کند. "جورج بوش" رييس جمهور آمريکا اما از جمله شخصيت‌هاي سياسي است که همواره از سوي هوگو چاوز شديدا مورد انتقاد قرار گرفته است.

"هوگو چاوز" اما در دور اول رياست جمهوري خود بر ونزوئلا دوران پر تلاطمي را سپري کرد. چاوز در سال 2002 از يک کودتا و اقدام به آدم‌ربايي جان سالم به در برد و توانست خود را در مقام رييس جمهوري حفظ کند. او همواره "ايالات متحده آمريکا" را به طرح ريزي و اقدام به برپايي اين کودتا متهم کرده است. در اوخر سال 2005 نيز حاميان "هوگو چاوز" در پي يک پيروزي قاطع بر مخالفان، اکثر کرسي‌هاي "مجلس ملي ونزوئلا" را از آن خود کردند. "هوگو چاوز" پس از پيروزي در انتخابات 3 دسامبر 2006 براي شش سال ديگر به رياست جمهوري ونزوئلا برگزيده شد.


"اصلاحات چاوز"

هوگو چاوز با هدف بهبود وضعیت رفاهی مردمان کشورش و کاهش اختلاف شدید طبقاتی برنامه‌های مبتکرانه‌ای را در اقتصاد ونزوئلا به اجرا درآورد .موفقیت این برنامه‌ها به تحول چشمگیری در زندگی جمعیت فقیر ونزوئلا منجر شده و او را به صورت قهرمان ملی مردم آمریکای لاتین درآورده‌ است. از اصلاحات چاوز در اقتصاد ونزوئلا می‌توان به این موارد اشاره کرد:

ملی کردن برخی از صنایع بزرگ و پربازده

کاهش قدرت شرکت‌های چندملیتی و محدودیت در فعالیت‌های آن‌ها

ساخت صدها هزار خانه ارزان قیمت در نقاط مختلف کشور و واگذاری آن‌ها به مردم

مبادله پایاپای نفت مهم‌ترین منبع درآمد ارزی ونزوئلا با محصولات و خدمات کشورهای وارد کننده نفت؛ به طور مثال ونزوئلا در ازای نفتی که در اختیار کوبا قرار می‌دهد از پزشکان و معلمان کوبایی برای توسعه کشور استفاده کرد

 

 


سیاست خارجی

هوگو چاوز در دوران ریاست جمهوری خود سیاست خارجی خود را برپایه "دیپلماسی نفتی" قرار داد. او در 2007 پیشنهادی ارائه کرد که مطابق با آن برخی از کشورهای "آمریکای جنوبی" و "آمریکای لاتین" این امکان را یافتند که بهای 40 درصد از نفت خریداری شده از ونزوئلا را برای 25 سال، با سود تنها یک درصد، عقب بیاندازند. منتقدان چاوز او را متهم می‌کنند از ثروت نفتی کشور برای گسترش نفوذ سیاسی خود و "دولت کوبا" در سراسر منطقه استفاده کرده است. چاوز میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی ونزوئلا را در کشورهای دیگر آمریکای لاتین سرمایه گذاری یا صرف کمک به بازپرداخت بدهی کشورهایی چون آرژانتین و برزیل کرد در نوامبر سال 2007 میلادی ودر اجلاسی در شیلی هوگو چاوز، در حضور نخست وزیر وقت اسپانیا "خوزه لوئیز زاپاته رو" و "پادشاه اسپانیا"، در سخنانی "خوزه ماریو ازنار" را "فاشیست" خطاب کرد.

 

در سال 2007 هوگو چاوز اعلام کرد که از دولت‌های اروپایی و آمریکا خواهد خواست گروه شورشی چپی "فارک "در کلمبیا را "تروریست" قلمداد نکنند. "رئیس جمهور کلمبیا" در واکنش به این موضوع اعلام کرد که اعضای "فارک" تروریست‌هایی هستند که برای براندازی دولتی که به شیوه‌ای دموکراتیک انتخاب شده، با "قاچاق کوکائین" هزینه عملیات خود را تامین می‌کنند، کودکان را بکار می‌گیرند و مین کار می‌گذارند.

فقر، عامل تأیید چاوز

هوگو چاوز، بیش از هر چیز، در نزد "مردم فقیر ونزوئلا" بسیار محبوب است. بسياري از آنها، از برنامه‌های اجتماعی او که هزینه‌های لازم آن، با درآمد صنعت نفت تأمین شده، سود برده‌اند. براساس گزارش شورای عالی انتخابات این کشور ("CNE")، نزدیک به 100ناظر بین‌المللی همه‌پرسی اخیر را دنبال کرده‌اند که در جریان آن یک نماینده‌ اسپانیایی نیز از ونزوئلا اخراج شد و اسپانیا نیز برای اعتراض "سفیر ونزوئلا" را به وزارت خارجه‌ خود در مادرید فراخواند.


 

چاوز، الگو و راهگشای طیف جدیدی از رهبران چپ‌گرای آمریکای لاتین بوده است. او در بخش سیاست خارجی مخالف نفوذ آمریکا در آن منطقه و در پی برقراری رابطه با متحدانی چون "ایران" و "کوبا" و دیگر مخالفان "واشنگتن" بود. چاوز در این میان مناسبات خود را با کشورهایی چون "لیبی"، "روسیه" و "چین" نیز گسترش داد.

رييس‌جمهور فقيد ونزوئلا خود را ادامه‌دهنده‌ راه قهرمانان آزادی آمریکای جنوبی همچون سیمون بولیوار، می‌دانست و همواره با "لوئیس ایناسیو لولا"، رئیس جمهور سابق برزیل، برای ایفای نقش رهبری در آمریکای جنوبی در رقابت بود.

 

چاوز و مسئله فلسطين

"هوگو چاوز" رييس جمهور ونزوئلا با اعلام اينکه "اسراييل" قاتل اجير شده "آمريکا" است، گفت که اين رژيم بايد روزي سرجاي خود نشانده شود.

خبرگزاري "رويترز" از "کاراکاس" گزارش داد، چاوز در ديدار با "بشار اسد" رييس جمهوري سوريه که به ونزوئلا سفر کرده بود اظهار کرده بود: "شکي نيست که اسراييل به بازوي مرگ و کشتار در خدمت آمريکا تبديل شده است. اين رژيم براي همه ما يک تهديد به شمار مي رود."
چاوز با اعلام حمايت از "مقاومت مسالمت آميز" براي استرداد بلندي‌هاي اشغال شده "جولان" گفت اين سرزمين روزي به "سوريه" باز خواهد گشت.

چاوز يکي از منتقدين سرسخت "رژيم صهيونيستي" و آمريکا بود. ونزوئلا در پي "حمله اسراييل به غزه"، اين رژيم را "هولوکاست" خواند و هرگونه روابط با "تل‌آويو" را قطع کرد.

وي در ادامه گفت: "تلاش‌هاي آمريکا براي به انزوا کشاندن سوريه با شکست مواجه شده است و تل آويو خيلي سريع در حال از دست دادن هم پيمانان‌خويش است."

اسد در اين ديدار انتقاد چاوز از آمريکا و اسراييل را ستود و گفت: "اندک کساني از سياستمداران هستند که جرات نه گفتن را، دارند."
چاوز به خاطر مواضع "ضد امپرياليستي‌اش" از محبوبيت زيادي در ميان ملت‌هاي "عرب" برخوردار بود.


 

 

"هوگو چاوز " رئيس‌جمهور فقيد ونزوئلا، مواضع سازمان ملل متحد در قبال تجاوزگري اخير اسرائيل و "برنامه هسته‌اي ايران" را شرم‌آور خوانده است.



 

 

 

 

ونزوئلا پس از هوگو چاوز

 

به گزارش يورونيوز يکی از آخرین دفعاتی که هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا در انظار عمومی ظاهر شد، در شب پیروزی‌اش در انتخابات اکتبر سال 2012 میلادی بود. او برای بار چهارم به ریاست جمهوری رسید. اما با وجود وضع سلامتش ممکن بود هیچگاه نتواند این سمت را به انجام رساند.


هوگو چاوز از مدت‌ها پیش بیمار بود. هموراه شایعات زيادي در مورد وضع وخیم سلامتش، و جانشینش در خیابانهای کاراکاس شنیده می‌شد. حتی اگر فرمانده چاوز جانشین خود را از پیش مشخص کرده باشد، باز هم آینده ونزوئلا معلوم نیست.

نیکلاس مادورو، معاون فعلی چاوز، برگزیده خود اوست. اما برخی گمانه زنی‌ها از احتمال جانشینی "دیوسدادو کابیو" که هم اکنون ریاست پارلمان را بر عهده دارد، حکایت می‌کنند.

مادورو و "کابیو"، که در ظاهر با یکدیگر رفاقت دارند، در خفا با یکدیگر رقابت می‌کنند. این دو یک مسیرهای متفاوتی را پیموده‌اند. کابیو فردی نظامی است که با تفکرات حاکمان کوبا نزدیکی سیاسی ندارد.

مادورو یک رهبر سابق جنبش‌های کارگری است و بسیار به چاوز و برادران کاسترو نزدیک است. چنانچه هوگو چاوز نتواند رئیس‌جمهور احتمال این می‌رود که مادورو پس از برگزاری انتخاباتی، در عرض 30 روز به قدرت برسد.


یک استاد سیاست بین الملل از "دانشگاه فلوریدا" می‌گوید: "در شرایطی که نوعی مبارزه‌ بزرگ در جریان است، چاوز عاملی برای ثبات در ونزوئلا بود. نبردی نه فقط میان طرفداران او، بلکه برای کسانی که فکر می‌کنند مخالفان می‌خواهند هرچه که منش و روش چاوز طی‌ دهه‌ گذشته به ‌ارمغان آورده را از بین ببرند".

در بین مخالفان چاوز "هنریکه کاپریلش" در انتخابات قبلی از همه اهمیت بیشتری پیدا کرد. او رقیب چاوز در انتخابات پیشین بود. اما این رهبر جوان مشکل بتواند در انتخاباتی که قرار است 30 روز پس از مرگ یا کنار رفتن چاوز برگزار شود، تأثیر داشته باشد.
برچسب:

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا

 

متولد ۱۳۴۴ از شهر مسجد سلیمان است که در دوران جنگ تحمیلی در سپاه پاسداران و در منطقه عملیاتی جنوب خدمت کرده است و طی دو مرحله شیمیایی شده است.

هر چند برای عزیمت به جبهه های حق علیه باطل هدفی جز بر زمین نماندن حرف امامش نداشته است اما روزهایی که حالش وخیم و شیمیایی امانش را بریده بود پیگیر پرونده جانبازی اش می شود که تنها ۲۰% برای او جانبازی تعیین می شود!

جانبازی که این روزها چیز زیادی نمی خواهد؛ نه سهمیه دانشگاه برای فرزندش می خواهد و نه حقوق ثابت در ازای خوابیدن در خانه و نه کارت مترو و نه بلیط استخر و نه حتی تخفیف برای استفاده از بلیط قطار و هواپیما!

IMG_3383-22222222222222222-1024x575

جانبازی که تنها، درخواست اشتغال به کار دارد و بیش از ۲۰ بار مقابل مجلس شورای اسلامی حاضر شده است و تقاضای اشتغال بکار خود را بر روی پلاکارد و پارچه بزرگ نوشته و به همراه داشت اما هیچ کس به وی توجه نکرد!

مردی که این روزها از تحصن مقابل مجلس هم نتیجه نگرفته است می گوید: «اگر مشکل بیکاری ام حل نشود، حتما دست به اعتصاب غذا می زنم»

در روزگاری خود را برای شب عید و روزهای نوروز اماده می کردم دیدن اشک های این مرد خدا؛ شیرینی هفت سین را بر دهانم تلخ کرد!

نمی دانم می توانم حداقل وظیفه ام را در برابر این جانباز و همه مردانی که امروز امنیت سرزمینم را مدیونشان هستم، انجام دهم یا نه اما اگر کسی مایل بود پیگیر وضعیت این عزیز باشد تمامی مدارکش موجود است.

پی نوشت: البته هستند جانبازان دیگری که شاید موارد بعدی خودکشی ، اعتصاب غذا و یا تحصن باشند!

بی ربط نوشت: موقعی که می خواهی گناه کنی، سوای چپ و راست، به بالا هم نگاه کن!

برچسب:

 

 


برچسب‌ها: <-TagName->

ارسال توسط رضا
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 34 صفحه بعد

اسلایدر